4. Przygotowanie stoków - sztruks o poranku

Kto z nas nie marzy o idealnie przygotowanym stoku, o sztruksie i pozbawionej, nawet po południu, muld trasie narciarskiej?

Przygotowane o poranku trasy to zasługa ratraków i  rzeszy ludzi wyruszających w nocy, po zamknięciu wyciągów na trasy narciarskie. Bez tych ogromnych maszyn nie dało by się przygotować w ciągu kilku godzin setek kilometrów tras.

Współczesny ratrak to nie tylko maszyna, to również bardzo nowoczesne technologie pozwalające na optymalna pracę. Ratraki wyposażone są w GPS i sonary umożliwiające optymalne rozprowadzenie śniegu po trasie.

Przykładem może być znów Carezza gdzie przy współpracy z firmą Prinoth najpierw zoptymalizowano przebieg tras narciarskich eliminując nie potrzebne fragmenty stoków, po których nikt nie jeździł a następnie po sporządzeniu bardzo dokładnej mapy terenu (uwzgledniającej bardzo precyzyjnie wysokość) stworzono mapę pracy ratraków. Każdy ratrak ma przydzielony obszar pracy, której postępy są na bieżąco monitorowane. Dzięki temu każdy trzyma się swojego toru i pracuje tylko na wyznaczonym obszarze, co pozwala na oszczędność czasu i paliwa (w przypadku Carezzy zanotowano spadek zużycia paliwa o 25%).

Fabryka ratraków Prinoth

W fabryce ratraków