Za około pięć lat - około 2030 roku - nad stokami Ještědu unosić się będzie wielkogabarytowa kabina o maksymalnej pojemności do 100 osób.
Według wstępnej analizy ekonomicznej z 2024 roku, budowa nowej kolejki linowej będzie wymagała inwestycji w wysokości od 360 do 440 milionów koron (14 do 18 milionów euro). Autorzy badania szacują, że w ciągu pierwszych kilku lat po oddaniu do użytku można by przewozić do pół miliona pasażerów rocznie. Oryginalna kolejka linowa przewoziła około ćwierć miliona osób rocznie przed tragicznym wypadkiem w październiku 2021 roku.
Zainspirowana czeskim science fiction, nowa kolejka linowa została zaprojektowana tak, aby przypominać lądujące UFO - stąd specjalne oświetlenie na jej spodzie. Ostateczny projekt nawiązuje do ponadczasowości hotelu Ještěd i wieży radiowej.
Nowa gondola w Libercu została zaprojektowana z myślą o maksymalnej pojemności do 100 osób. To znaczące ulepszenie w porównaniu do poprzedniej kolejki, zniszczonej i wyłaczonej z użytkowania po wypadku w 2021 roku. Dzięki temu, nowa kolejka będzie mogła przewozić znacznie więcej pasażerów, co jest kluczowe dla rozwoju turystyki w regionie.
]]>
Rywalizacja podczas Red Bull Skoki w Punkt będzie toczyć się w formacie drużynowym. Każdy zespół składa się z czterech aktywnych zawodników oraz legendarnego kapitana. Wszystkie teamy zostały wyłonione w drodze losowania:
Celem wszystkich drużyn będzie osiągnięcie łącznej odległości najbliższej 1000 metrów
w ramach dwóch serii skoków. Nie będą przyznawane noty za styl, nie będzie także kompensacji punktowych za wiatr lub długość rozbiegu. Przed skokiem, zawodnicy będą każdorazowo konsultować strategię z kapitanem i deklarować odległość, jaką spróbują uzyskać. Drużyna nie może wskazać dwa razy tego samego dystansu w ramach jednej serii.
Rola kapitanów drużyn nie ograniczy się jednak wyłącznie do opracowywania strategii. Każdy lider dołoży bowiem symboliczne kilka metrów do kumulatywnego wyniku swojej drużyny, oddając skok na małej skoczni K-4. Rywalizacja kapitanów otworzy wydarzenie Red Bull Skoki w Punkt i będzie miała ogromny wpływ na końcowe wyniki – w ostatecznym rozrachunku będzie się liczyć każdy metr!
Historycznie, najwięcej zwycięstw w Zakopanem ma na koncie Gregor Schlierenzauer, ale być może doping własnej publiczności uskrzydli gospodarza, Adama Małysza i to on odniesie drużynowe zwycięstwo? Odpowiedź na to pytanie poznamy już w najbliższą sobotę, 5 kwietnia.
]]>Planując majówkę zarezerwuj noclegi w regionie z najlepszą ceną:
Do ostatniego dnia kalendarz imprez i wydarzeń w całym regionie pozostanie wypełniony różnego rodzaju atrakcjami. Przykładem niech będzie odbywający się w dniach 4-6 kwietnia Wilde Grube Ride, czyli najtrudniejszy slalom gigant na świecie. To spektakularne wydarzenie narciarskie przyciągnie do Tyrolu wielu ambitnych amatorów oraz doświadczonych sportowców.
]]>Wydawać by się mogło, że praca ratraka, to tylko mniejsze, bądź większe przemieszczanie śniegu, jego wyrównywanie i założenie stożkowo biegnących pasków tzw. sztruksu, możliwe do wykonania w dowolnej porze i warunkach śniegowo – pogodowych, co jako użytkownicy stoków kojarzymy z częstym widokiem wyjeżdżających ratraków po zamknięciu tras. To jednak obraz mocno niepełny, gdyż, praca profesjonalnego operatora ratraka to ciągłe śledzenie komunikatów i warunków pogodowych, zwłaszcza w zakresie godzinowego rozkładu opadów, zmian siły wiatru, a co za tym idzie ew. zamieci i zawiei, temperatur, w szczególności, gdy te balansują na granicy 0 st. C, i to w różnym czasie i na różnych wysokościach, co na szczęście w zakresie prognozowania ułatwiają obecne aplikacje. Mając powołaną wiedzę, wspartą rozumieniem przekrojowej struktury pokrywy śniegu, która zmieniania się w czasie wraz ze zmianą temperatur i wilgotności, zwłaszcza w odniesieniu do ew. zlodzonej czy marznącej warstwy wierzchniej, w tym po opadach deszczu, a miękką, czy nasączoną warstwą położoną głębiej, co utrudnia lub wręcz uniemożliwia właściwe rozbicie warstwy wierzchniej i położenie równej powierzchni bez tzw. zadziorów, czy kalafiorów, które w postaci zbitych grud mogłyby później być wytrącane przez narciarzy. W efekcie dopiero w oparciu o wskazywane czynniki i swoje doświadczenie, operator podejmuje decyzję, co do czasu optymalnego działania na stoku i trasach narciarskich. Niezbędna pozostaje też dokładna znajomość stoku, jego ukształtowania, miejsc znajdowania się występów, większych kamieni i zagłębień, bo tego z poziomu pokrywy śnieżnej nie dostrzeżemy, a pług, czy wirujący z prędkością kilkudziesięciu tys. obrotów na minutę frez, ewentualnych potknięć, czy błędów, może nie wybaczyć.
]]>Austria potwierdza swoją silną pozycję jako jeden z najchętniej wybieranych kierunków zimowych w Europie, oferując gościom nie tylko doskonałe warunki narciarskie, ale również wysokiej jakości infrastrukturę i różnorodną ofertę wypoczynkową.
]]>Wiosenne szusowanie to czysta przyjemność – doskonałe warunki, brak tłumów i atrakcyjne ceny! Skorzystaj z wyjątkowych promocji:
Schladming to niewielkie miasto położone w środkowej Austrii, w kraju związkowym Styria, nad rzeką Enns. Choć dziś liczy niespełna 7 tysięcy mieszkańców, ma bogatą historię – kiedyś było osadą górniczą, a obecnie stanowi jeden z najważniejszych ośrodków turystyki górskiej, szczególnie zimowej.
Więćej informacji o Schladming
Już po przyjeździe poczuliśmy niezwykłą atmosferę tego miejsca. Z jednej strony – północne stoki narciarskie, z drugiej – majestatyczny masyw Dachstein, którego szczyty, skąpane w promieniach zachodzącego słońca, zapierały dech w piersiach. Warto dodać, że Dachstein znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Na wysokości 2700 m, na lodowcu, znajdują się trasy przeznaczone dla narciarzy biegowych. Ciekawostką jest, że jedna z austriackich firm produkujących sprzęt wspinaczkowy i narciarski zaczerpnęła swoją nazwę właśnie od tego masywu.
]]>W 2012 państwo wydzierżawiło ośrodek prywatnej firmie Melida. Tak rozpoczęła się współczesna historia narciarstwa w Spindlu. Melida ostatnio przedłużyła dzierżawę do 2057 roku i realizuje, przerwaną przez COVID19 kolejną już dużą inwestycję. Za 3 lata dwie strony ośrodka Svatý Petr i Medvědín zostaną połączone wyciągami i trasami narciarskimi. Rozwiąże to główny problem ośrodka, konieczność korzystania ze skibusa, taksówki czy własnego samochodu przy przenieść się z jednej góry na drugą. Przy tej okazji powstanie nowy parking i budynki wypożyczalni, kas i restauracji.
Z artykułu dowiesz się o:
Zapraszam Cię do lektury.
]]>Mobile Flow wykorzystuje technologię Bluetooth Low Energy (BLE), która umożliwia bezstykowe skanowanie karnetów narciarskich, które są przechowywane na smartfonach. Dzięki temu narciarze nie muszą już martwić się o zgubione lub uszkodzone karty – wystarczy, że będą mieli telefon przy sobie. Aplikacja Mobile Flow, zoptymalizowana pod kątem niskiego zużycia energii, zapewnia długi czas pracy baterii, co jest niezwykle ważne podczas całodniowego szusowania po stokach.
Procedura jest niezwykle prosta:
Pobierz aplikację key2ski na urządzenie z systemem Android lub iOS.
Kup karnet narciarski w sklepie internetowym www.sklep.tatrysuperski.pl
Aktywuj karnet w aplikacji.
Udaj się prosto do bramki – smartfon może pozostać w kieszeni!
Dzięki temu rozwiązaniu omijasz kolejki do kas biletowych, a cała procedura zakupu i aktywacji karnetu jest szybka i bezproblemowa.
Kotelnica Białczańska
Jurgów Ski
Ski Suche
Bania Ski
Grapa Ski
Horników Wierch
Kaniówka
Polana Szymoszkowa
Wprowadzenie karnetu na telefon to nie tylko wygoda, ale także realne oszczędności i dbałość o środowisko:
Brak plastikowych kart – mniej odpadów i bardziej ekologiczne podejście do sportów zimowych.
Oszczędność czasu – koniec z kolejkami do kas biletowych.
Bezpieczeństwo – mniejsze ryzyko zgubienia lub uszkodzenia karnetu.
Podsumowanie
Dzięki technologii Mobile Flow jazda na nartach staje się jeszcze bardziej komfortowa i nowoczesna. Ośrodki narciarskie należące do wspólnego karnetu TATRY SUPER SKI, jako pierwsze w Polsce wprowadziły to innowacyjne rozwiązanie. Nie czekaj – pobierz aplikację, kup karnet online i ciesz się bezproblemowym dostępem do stoków!
Przekonaj się sam, jak łatwe i wygodne może być korzystanie z karnetu narciarskiego na smartfonie!
Tatry Super Ski to największy projekt polskiej branży narciarskiej łączący większość dużych ośrodków narciarskich na Podhalu, Spiszu, w Beskidach i Pieninach. Oferują one narciarzom 118 różnorodnych tras narciarskich o łącznej długości ponad 84 km. Jeden skipass uprawnia do korzystania ze 100 różnych wyciągów. Projekt ten umożliwia przewóz 148361 osób na godzinę.
Charakter gór - ich wysokość i niewielkie różnice wzniesień stwarzają doskonałe warunki do uprawiania narciarstwa rekreacyjnego i rodzinnego. W ofercie naszego projektu znajdują się również trasy o charakterze sportowym - 10 tras posiada homologację FIS. Odbywają się na nich różnego rodzaju zawody sportowe - nawet w randze Mistrzostw Świata.
Wszystkie ośrodki zrzeszone w ramach wspólnego karnetu Tatry Super Ski zadbały o najmłodszych adeptów śnieżnych szaleństw oraz wszystkich tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z nartami i snowboardem. Specjalne strefy nauki i 23 wyciągi taśmowe zapewniają komfort stawiania pierwszych kroków na nartach.
Dla kochających adrenalinę proponują trzy strefy o nazwie SNOW PARK. Natomiast miłośnikom spokoju i aktywności w pięknej scenerii polskiej górskiej przyrody polecają 11 tras biegowych, które z pewnością zaspokoją wymagania niejednego konesera tego sportu.
Tatry Super Ski w skrócie:
]]>
Do Wiednia kilka razy dziennie można dojechać z wielu miast Polski, w Wiedniu przesiadka do Villach skąd lokalnym pociągiem dojedziesz do Patrnion -Feistritz i jesteś prawie na miejscu, zostaje taksówka do hotelu.
Zdecydowanie wygodniejszy będzie dojazd samochodem, trasa z południa Polski nie zajmie więcej niż 8-9 godzin. Można też samolotem, z Warszawy do Klagenfurtu przez Wiedeń i transfer do Bad Kleinkirchem. Tą ostatnią opcją dotarłem tu ostatnio.
By korzystać z narciarskiej oferty Bad Kleinkirchheim, nie musisz mieszkać w samym mieście, naszą bazą był położony piętnaście minut od stoków hotel Seefischer – Finest Hideaway *****S. Zastanawiasz się pewnie, dlaczego akurat ten? Tak wybrali organizatorzy wyjazdu i był to strzał w dziesiątkę. Wyobraź sobie miejsce tuż nad brzegiem jeziora, miejsce z własną przystanią jachtową, gdzie do masztu można sięgnąć ręką z balkonu, miejsce tak spokojne, że nie ma różnicy czy okno w pokoju otwarte na oścież, czy zamknięte na cztery spusty, wreszcie, co dla mnie było zaskoczeniem, miejsce, gdzie nowoczesność ****S hotelu połączona jest ze starym style, hoteli sprzed lat, kiedy nie oszczędzano na powierzchni. Taki jest właśnie ten hotel, ogromne pokoje, podzielone na strefę do spania i tą do wypoczynku, widok na jezioro, stary styl i bardzo nowoczesne spa w drugim skrzydle. Tak, temu hotelowi mówię – wrócę tu, bo go zapamiętam.
Hotel nie tylko na zimę, latem żagle, łodzie wiosłowe, kajaki i kąpiele w jeziorze na wyciągniecie ręki, pisząc to zimą już myślę, jak tam musi być pięknie latem.
]]>Inwestycje są konieczne, by zwiększyć atrakcyjność ośrodków, w tym również dla osób niejeżdżących na nartach a odwiedzających ośrodki zimą. Szczególny zaś nacisk położony jest na:
„Jaka inna branża turystyczna reinwestuje 34% swoich obrotów, tak jak robią to w tym roku francuscy operatorzy ośrodków narciarskich?
Ten strategiczny wybór opiera się również na badaniach Climsnow®, które pozwalają nam przewidzieć warunki śniegowe w 2050 i 2080 roku, dzięki czemu możemy dostosować naszą infrastrukturę do przyszłych realiów klimatycznych.” - mówi Anne Marty, prezes Domaines Skiables de France.
Ośrodek | Inwestycja | Potrzeba |
Les 2 Alpes | Jandri | Wymiana starej kolei w celu przyspieszenia transportu narciarzy na wyżej położone części ośrodka, w tym na lodowiec |
Les Arcs | TransArc | Modernizacja kolei linowej zwiększająca przepustowość i komfort |
Saint Gervais | Koleje Valléen i Alpin | Te nowe gondole poprawiają dostęp do ośrodka narciarskiego i oferują szybszy, wygodniejszy transport oraz lepsze zarządzanie przepływem odwiedzających. |
Różne ośrodki | Obsługa turystów | 71 mln euro wydano na poprawę komfortu turystów, w tym narciarzy, poprzez budowę nowych restauracji, sklepów i stref usług w ośrodkach narciarskich |
Różne ośrodki | 36 wyciągów taśmowych dla początkujących (młodzieży i dorosłych) | Konieczność "odmłodzenia" populacji narciarzy i przyciągniecie do narciarstwa przedstawicieli grupy wiekowej 18 - 34, którzy nigdy na nartach nie jeździli. |
]]>
Wszystkie ośrodki oferują szerokie, bezpieczne stoki, odpowiednie zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych narciarzy. Nie brakuje tu również szkółek narciarskich i instruktorów, dzięki którym nawet osoby stawiające pierwsze kroki na nartach mogą czuć się pewnie.
]]>Jak dojechać?
Do Doliny Aosty z Polski samochodem jest daleko, dlatego najlepszą opcją organizacji wyjazdu jest wykupienie całego pakietu turystycznego na www.infoski.pl , który obejmuje przelot, dojazd z lotniska, zakwaterowanie w wybranym hotelu i 6 dniowy skipas. Wszystkie kwestie logistyczne bierze na siebie organizator a nam pozostaje po prostu dobrze wykorzystać wakacyjny czas w tym wyjątkowym miejscu.
]]>Dojazd do Madesimo prowadzi niezwykle malowniczą trasą wzdłuż jeziora Como, po drodze mijamy cyprysy, palmy i bajeczny krajobraz najgłębszego jeziora w Europie. Tutaj jakby nic nie zwiastuje narciarskiej wyprawy. Jednak już od miejscowości Chiavenna widzimy, że w górach czeka na nas prawdziwa zima. Tą samą trasą przed wiekami prowadził szlak, którym przez przełęcz Spluga na podbój Europy przedzierały się Legiony Rzymskie. W zamierzchłych czasach dolina Valchiavenna przeżywała swoje lata największej świetności, była głównym szlakiem tranzytowym i świetnie zorganizowaną militarną bazą wypadową przed przeprawami przez Alpy dla wojsk rzymskich. Do dzisiejszych czasów przetrwały mosty i tunele, które obecnie stanowią o atrakcyjności turystycznej tego terenu. Latem szczególnie dla rowerzystów a zimą dla narciarzy bo ośrodek narciarski Valchiavenna w Madesimo i Campodolcino jest uznawany za najlepszy ośrodek narciarski w Lombardii. Mijamy Madesimo i jedziemy 10 km dalej do miejscowości Montespluga położonej 2 000m.n.p.m. tuż przy granicy ze Szwajcarią.
Montespluga - miejscowość widmo w otoczeniu trzytysięczników
Już dojeżdżając, wiemy, że to jest właśnie to, o czym marzyliśmy. Przed nami Pizzo Tamboo 3278m, Pizzo di Emet 3 211m. i Pizzo Zoccone 3 092m widoczne są jak na dłoni, a rozległy teren prosi, by zakładać narty niezwłocznie. Po drodze nie spotykamy nikogo. Co jest? Pytamy naszego przewodnika. Okazuje się, że w lecie owszem miasteczko żyje w swoim leniwym rytmie, ale w zimie nikt tutaj nie mieszka. Rzeczywiście przez cały dzień nie ma żywego ducha, oprócz czekających już na Waltera i Davide entuzjastów, którzy prowadzą tutaj doskonale wyposażoną w sprzęt bazę skiturową.
]]>Pomysł na organizację Strachan Cup narodził się w 2009 roku, kiedy po zawodach narciarskich dla dzieci, które premiowały tylko trójkę najlepszych, reszta uczestników opuszczała zawody rozczarowana. Ta sytuacja zainspirowała organizatorów do stworzenia wydarzenia, które łączy wszystkich. Na Strachan Cup wygrywa każdy – niezależnie od poziomu zaawansowania, doświadczenia czy tego, czy jest to zawodowy narciarz, czy rekreacyjny sportowiec.
– Strachan Cup to impreza, która oferuje miejsce dla każdego. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym narciarzem – każdy znajdzie tu coś dla siebie – podkreśla Jaroslav Dziak, menadżer ośrodka Strachan Resort.
Strachan Cup to także wydarzenie, które nie tylko przyciąga turystów z całego świata, ale i promuje Słowację jako kraj przyjazny sportowcom i turystom. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 5000 uczestników z ponad 10 krajów.
– Strachan Cup to coś więcej niż zawody – to prawdziwa celebracja sportu i wspólnego spędzania czasu. To wydarzenie, które łączy ludzi z różnych zakątków świata. Oprócz rywalizacji, każdego roku przygotowujemy bogaty program towarzyszący, który zapewnia świetną zabawę i niezapomniane wspomnienia dla całej rodziny – dodaje Ivana Vala Magátová.
]]>Dlaczego to dobry wybór? Wszak w odróżnieniu od pobliskich stacji jak Obertauern, Salzburger Sportwelt (Zauchenzee – Flachau – Wagrain _ St. Johann in Pongau) czy Narciarskiego Cyrku (Saalbach Hiterglemm Leogang Fieberbrunn), tu na odleglejsze od hotelu masywy (Dorfgastein, Stubnerkogel – Schlossalm, Sportgastein, Graukogel) trzeba pojechać nie wyciągiem czy nartostradą lecz skibusem. Co zatem zaświadcza o wyjątkowości doliny Gastein?
Na to pytanie najbardziej przekonująco odpowie Jan Herget, człowiek, który zjadł zęby na turystyce. Zainwestował tu ogromne pieniądze, kupując hotel Stubnerhof.
Herget to były szef Czech Tourism, pełnił funkcje Dyrektora Instytutu Turystyki oraz Wydziału Zagranicznych Przedstawicielstw. W przeszłości promował także destynacje turystyczne dla VisitBritain, austriackich regionów Karyntia i Tyrol oraz Polski. Co takiego wyjątkowego dostrzegł w tym miejscu człowiek, który, zanim pełnił tak eksponowane funkcje, na zlecenie czeskiego biura podróży objechał i opisał wszystkie najważniejsze stacje narciarskie w Alpach?
- Jeszcze dwie dekady temu oficjalnym symbolem regionu był Pan Thermalski. Oprócz imponującej historii, termy i świetne trasy to kwintesencja atutów Bad Gastein, zawarta w tym słowiańsko brzmiącym nazwisku – odpowiada.
]]>Jakie stoki narciarskie blisko Polski cieszą się dużą popularnością? To jasne, że te u naszych południowych sąsiadów! Nowoczesna infrastruktura, zróżnicowane trasy i przystępne ceny sprawiają, że to świetna alternatywa dla droższych, alpejskich kierunków. Zanim jednak wyruszysz na stok, zadbaj o odpowiednie ubezpieczenie turystyczne do Czech, które zapewni komfort i bezpieczeństwo podczas zimowego wyjazdu.
Na weekendowy wyjazd na narty doskonale sprawdzi się Špindlerův Mlýn — jeden z najbardziej znanych ośrodków narciarskich w Czechach, położony w Karkonoszach. Oferuje on ponad 25 km tras o zróżnicowanym poziomie trudności, dzięki czemu każdy znajdzie tu coś dla siebie.
Ceny 1-dniowych karnetów wahają się od 600 CZK (ok. 120 PLN) w niskim sezonie do 900 CZK (ok. 180 PLN) w szczycie sezonu. W przypadku noclegów ceny uzależnione są od standardu pokoju i zaczynają się od około 1000 CZK (ok. 200 PLN) za noc.
Ośrodek znajduje się tuż obok miasta, dzięki czemu to doskonały wybór dla osób szukających połączenia sportu i miejskich atrakcji. Liberec to różnorodne trasy narciarskie oraz nowoczesne wyciągi.
Ceny 1-dniowych karnetów zaczynają się od około 500 CZK (ok. 100 PLN) w niskim sezonie do około 700–800 CZK (ok. 140–160 PLN) w szczycie sezonu. Ceny za nocleg z kolei są niższe w pensjonatach i zaczynają się od 800 CZK (ok. 160 PLN) za noc.
To raczej kameralny ośrodek — idealny dla rodzin z dziećmi i osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportami zimowymi. To także dobre miejsce dla miłośników narciarstwa biegowego, z licznymi trasami i malowniczym widokiem na Karkonosze.
Ceny 1-dniowych karnetów w Benecko wahają się od około 450 CZK (ok. 90 PLN) do 600 CZK (ok. 120 PLN) w szczycie sezonu. Ceny noclegów w pensjonatach i hotelach średniej klasy zaczynają się od około 800 CZK (ok. 160 PLN) za noc.
Region | Ośrodki narciarskie |
---|---|
Salzburger Sportwelt | Flachau | Wagrain | St. Johann in Salzburg | Zauchensee-Flachauwinkl | Flachauwinkl-Kleinarl | Radstadt-Altenmarkt | Eben | Filzmoos |
Schladming-Dachstein | Planai | Hochwurzen | Hauser-Kaibling | Reiteralm | Fageralm | Dachstein-Glacier | Ski Galsterberg | Ramsau |
Gastein | Schlossalm | Angertal | Stubnerkogel | Sportgastein | Graukogel | Dorfgastein |
Hochkönig | Maria Alm | Dienten | Mühlbach |
Grossarltal | Grossarl |