#
Skip to main content

Plastikowy karnet narciarski odchodzi do lamusa.

Autor: |
Karnet narciarski w smartfonie (fot. SKIDATA)

Karnet narciarski przeszedł w ostatnich latach wielką metamorfozę. Kto jeszcze pamięta czasy, gdy przy każdym wyciągu była kasa i płaciło się za pojedynczy przejazd? Kto pamięta czasy pana z kasownikiem, który w odpowiedniej kratce robiąc dziurkę „kasował” przejazd? Potem pojawiły się karnety elektroniczne, pierwsze wymagały zbliżania karty do czytnika, nowsze, stosowane do dziś rozwiązania umożliwiają schowanie karnetu do kieszeni i dzięki technologii RFID przechodzenie przez bramki bez sięgania po skipas.

  • Aplikacja na smartfona zastąpi karnet narciarski.
  • Kupno karnetu nie będzie wymagało wizyty w kasie.
  • Przez bramki przejdziesz dzięki swojemu smartfonowi.
  • Wystarczy smartfon z bluetoothem, aplikacja i pełna bateria.
  • Na narty do Kitzbuhel z karnetem w smartfonie

Technologia zmieniła formę karnetu, zmieniła też sposób zakupu. Wiele ośrodków w Polsce i w na świecie umożliwia zakup karnetów przez internet i odbiór w kasie przed szusami, niektórzy operatorzy idą dalej, przy pierwszym zakupie „wynajmujemy” kartę i przed każdym następnym przyjazdem wystarczy karnet naładować online.

Zmienił się format, zmieniły się sposoby płatności, sam karnet nadal fizycznie istnieje i do dziś miał się dobrze. Rewolucja nadchodzi! SKIDATA – światowy lider systemów sprzedaży, kontroli i największy producent urządzeń obsługujących karnety – wprowadza na stoki nowe rozwiązanie: Mobile Flow Solution.

Karnet narciarski straci fizyczność – zostanie tak jak karty bankowe, karty lojalnościowe, wchłonięty w smartfona.

Kupujesz karnet online i jedziesz na narty lub na odwrót, jedziesz na narty i po drodze kupujesz karnet. Ubierasz narty i idziesz na stok, Wizyta w kasie nie jest Ci potrzebna, wszystko załatwia Twój smartfon i aplikacja SKIDATA. Rozwiązanie dostępne będzie na praktycznie wszystkie smartfony z Androidem i systemem Apple.

W przeciwieństwie do obsługi płatności Twój telefon nie musi posiadać NFC. Komunikacja „karnetu” z bramkami odbywa się przez Bluetooth.

Rozwiązanie to ma jeszcze jedną zaletę, aplikacja powinna działać w przyszłości we wszystkich ośrodkach obsługiwanych przez nowoczesne systemy SKIDATA.

Otwarta i modułowa architektura oprogramowania do zarządzania systemem SKIDATA Summit.Logic wspiera integrację rozwiązania Mobile Flow Solution od wersji 3. Istniejące systemy dostępu SKIDATA mogą być łatwo rozbudowywane, co pozwala na równoległą obsługę cyfrowych karnetów narciarskich i kart RFID. 

Gdzie będzie można sprawdzić jak działa system Mobile Flow Solution.

Pierwszym ośrodkiem, w którym już w sezonie zimowym 2020 2021 będzie można korzystać z wyciągów bez karnetu tylko ze smartfonem w kieszeni będzie austriacki Kitzbühel.

System był już testowany w lutym 2020 roku, oddajmy głos Florianowi Schneeberger, wiceprezesowi ds. marketingu i Innowacji w SKIDATA: "SKIDATA zrewolucjonizowała dostęp do ośrodków narciarskich w latach 70-tych. Od tego czasu i w dalszym ciągu, naszą misją jako światowego lidera rynku jest odkrywanie na nowo optymalnych doświadczeń i usług dla narciarzy. Podczas pierwszego testu terenowego w Snowspace Salzburg w lutym tego roku udowodniliśmy, że Mobile Flow Solution działa bezproblemowo…".