Skip to main content
Newsy z Słowacji

UWAGA! Zima nadchodzi. Pamiętaj o łańcuchach!

Polska firma Taurus poszerzyła swoją ofertę o nowe łańcuchy zimowe dla samochodów osobowych – Taurus 9 mm, wyprodukowane przez austriacki Pewag. Stworzona specjalnie dla Taurusa seria charakteryzuje się jedną z najlepszych na rynku relacji jakości do ceny.

Łańcuchy zimowe Taurus 9 mm
Łańcuchy zimowe Taurus 9 mm

Jak co roku, zima zapewne zaskoczy kierowców i służby drogowe. Drogi, szczególnie te w wyżej położonych rejonach, pokryją się śniegiem i lodem. W takiej sytuacji kierowcy mogą być zmuszeni do zamontowania na kołach łańcuchów przeciwśniegowych…

Austriacka jakość w rozsądnej cenie
Pewag jest obecnie uznawany za jednego z liderów w produkcji łańcuchów śniegowych. Firma ściśle współpracuje z polskim Taurusem, znanym głównie z dystrybucji bagażników dachowych, ale od lat handlującym też łańcuchami. Taurus jako pierwszy wprowadził na polski rynek nowoczesne łańcuchy do szybkiego montażu na kołach.
Ostatnim efektem kooperacji jest specjalna edycja – dedykowanych samochodom osobowym – łańcuchów Taurus, dziewięciomilimetrowej wersji modelu Brenta-C. Sprzętu można bez problemu używać również w pojazdach o małych prześwitach, w których odległość między oponą a zawieszeniem jest bardzo mała.
„Dzięki zacieśnieniu współpracy z Pewagiem możemy w tym sezonie zimowym zaoferować łańcuchy wysokiej jakości w bardziej przystępnej dla kierowców cenie” – mówi Robert Senczek, generalny manager w firmie Taurus.
Sugerowana cena detaliczna sprzętu została ustalona na poziomie 219 zł. Za podobnej jakości łańcuchy konkurencyjnych marek trzeba zapłacić ok. 400 zł. W równoważnym przedziale cenowym (200-250 zł) znaleźć można aktualnie jedynie łańcuchy 12 mm.

Hartowana stal
Sprzęt wykonano z wysokiej jakości, hartowanej stali stopowej. Poszczególne elementy są dodatkowo ocynkowane, co pozytywnie wpływa na wytrzymałość.
Łańcuchy wyróżniają się asymetryczną konstrukcją na podstawie rombu, Taka budowa uważana jest w branży za rozwiązanie najefektywniejsze. Poprawia to znacząco przyczepność samochodu na śliskich powierzchniach. Ponadto skonstruowano je w ten sposób, że mniejsze drgania przenoszone są na kierownicę, dzięki czemu zwiększeniu ulega komfort jazdy.
Po zamontowaniu łańcuchy „odstają” od opony na odległość nie większą niż 9 mm. Dlatego też można je stosować w zdecydowanej większości samochodów o niskich prześwitach między kołami a elementami zawieszenia.
Jakość łańcuchów potwierdziły już renomowane ośrodki certyfikacyjne. Sprzęt spełnia m.in. standardy niemieckie (certyfikat TÜV), austriackie (Ö-Norm 5117) oraz włoskie (CUNA).

Komfortowy montaż, proste dopasowanie
Łańcuchy Taurus 9 mm należą do grupy łańcuchów do szybkiego montażu, bez konieczności ruszania samochodem. Dzięki udoskonalonym mechanizmom grzechotkowym oraz kulkowym zapięciom kabli po wewnętrznej stronie koła, montaż i demontaż łańcuchów jest prosty i komfortowy.
Pewne problemy może sprawiać kierowcom odpowiednie dopasowanie łańcuchów do posiadanego samochodu. Jeżeli jednak zna się rozmiary posiadanych opon (szerokość przekroju, wysokość profilu oraz średnica osadzenia) – problem znika.
„Od kilku lat na zagranicznych stronach internetowych można znaleźć specjalne konfiguratory, pozwalające dobrać łańcuchy do rozmiaru ogumienia. Podobne rozwiązanie wprowadziliśmy także u siebie, jako pierwsi w polskim internecie” dodaje Senczek.
Jak tłumaczy Senczek, w konfiguratorze Taurusa wystarczy wpisać trzy podstawowe wartości dotyczące rozmiaru kół, a system automatycznie wyświetli pasujące modele łańcuchów zimowych. Przed ostatecznym wyborem łańcuchów warto także sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu rozdział dotyczący możliwości ich zastosowania.

Ciąg dalszy pod zdjęciami i reklamą

ERROR: Content Element with uid "28989" and type "iframe2_pi1" has no rendering definition!


    Ostatnie dni na zgłaszanie… Wozisz sprzęt narciarski…

    Zobacz również

    Nowy system w Kitzbühel – skipass proporcjonalny do liczby otwartych tras

    Nowy system w Kitzbühel – skipass proporcjonalny do liczby otwartych tras

    Piotr BUrda
    Nowa gondola Franzin / Gabriel Eisath

    Nowa gondola Franzin na Carezzę – Rewolucja w sercu Dolomitów

    mar. prasowe
    Lyndsey w Aspen 2006 / wikimedia Arthur Mouratidis / Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic license.

    Alpejski Puchar Świata: Powrót Vonn, spektakularne zwycięstwa Robinson i Haugana

    mat. prasowe opracowania Piotr Burda

    BONUS: Tyrol bez milionów - wybrane ośrodki poddane dokładnej kontroli cen

    Piotr Burda / Jakub Burda / Anna Burda
    Rodzinny Hotel Stern w Obsteig (c)Der Stern_In the Headroom

    Tyrol w świetlnej magii zimowego sezonu

    mat. prasowe
    La Plagne: 550 milionów Euro inwestycji w przyszłość (do roku 2052)

    La Plagne: 550 milionów Euro inwestycji w przyszłość (do roku 2052)

    Piotr Burda opracowanie na podstawie iloveski
    Blizzard narty freeridowe Canvas / (c) Blizzard

    Blizzard Canvas – nowa era nart freeridowych - artystyczny projekt z pełną swobodą

    opracowanie Jakub Burda
    Nowa kolej w Szczyrbskim Jeziorze / fot. TMR

    Nowa 8-osobowa kolej w Zermatt potwierdza: technologia bez granic. Szwajcaria i Słowacja stawiają na ten sam standard

    Piotr Burda
    Nowe krzesło na Słowacji / fot. K. Kowalski

    Otwarcie nowej kolejki linowej w słowackim Štrbskim Plesie rozpoczyna głęboką transformację tego tatrzańskiego ośrodka.

    Krzysztof Kowalski