Znikające modele – Blizzard 2009/10.

W sezonie 2009/10 austriacka firma Blizzard zoptymalizowała swoje dotychczas stosowane technologie. Sprawdzony w poprzednich sezonach system IQ w bieżącym sezonie został dostosowany do nowoczesnych nart o większych rozmiarach i teraz może być z powodzeniem stosowany w grupach allmountain, freeride i freestyle.
IQ-Concept to rodzaj systemu integralnego mocowania wiązań. System ten jako jedyny na rynku jest integralną częścią narty, w przeciwieństwie do innych systemów, które muszą być do narty przymocowane. IQ-Concept bazuje na znanej powszechnie technice umieszczania wiązań w szynach, z tą różnicą że szyny stanowią tutaj element narty. Dzięki temu uzyskano znaczną redukcję masy nart i brak zakłóceń jej naturalnego wygięcia, spowodowanego elementami mocowanymi na śruby. Zintegrowanie szyn ze strukturami wewnętrznymi narty znaczenie poprawa także rozkład flexu a przede wszystkim pracę krawędzi.
IQ-Max to nazwa nowego, przygotowanego na sezon 2009/10 ulepszonego systemu IQ. Nowa konstrukcja pozwoliła na ograniczenie o 20% wagi wiązania, co nie jest bez znaczenia w przypadku stosowania ich do i tak już ciężkich wielkowymiarowych nart. Dodatkowo korpus wiązania jest szerszy o 31% a samo wiązania osadzone jest w narcie o 10% głębiej niż w konstrukcjach stosowanych w poprzednich sezonach. Zwiększenie rozmiarów i głębsze osadzenie wiązania znacznie poprawiło przekazywanie energii na krawędzie narty. Wiązania systemu IQ max są oparte na rozwiązaniach technicznych stosowanych w linii Royal Family niemieckiej firmy Marker, która jest oficjalnym dostawcą wiązań do nart Blizzarda.
IQ-Max-Slider to, nowej konstrukcji, płyta stosowana pod wiązania w systemie IQ-Max. Charakteryzuje się ona bardzo niską wagą oraz daje mozliwości regulacji położenie wiązania na narcie. Ponadto umożliwia montaż wiązań różnego typu na przykład telemarkowych, skitourowych czy alpejskich.
Powerframe-Technology to strefa wykonana z włókien fiber-matrix 3D, obejmująca cały obrys narty, zintegrowana ze ściankami bocznymi narty. Konstrukcja tego typu wpływa na polepszenie sprężystości narty, optymalizuje rozkład flexu i zwiększa sztywność poprzeczną. Dzięki możliwości absorbowania energii i oddawaniu jej w odpowiednim momencie narty stały się bardziej dynamiczne.
Sidewall-Construction – konstrukcja usztywnienia i zwiększenia sprężystości narty poprzez zastosowanie ścinek bocznych biegnących wzdłuż obu krawędzi narty. W kolekcji Blizzard taka budowa występuje w nartach grupy Race i Freeride.
Co nowego w kolekcji Blizzard na sezon 2009/10?
Race
W sezonie 2009/10 Blizzard pokazał w tej grupie sześć nowych modeli o szerokim spektrum przeznaczenia. Dla zawodników znajdziemy modele, slalomowa SL Magnesium i gigantowa GS Magnesium, oba wykonane w technologii sandwich z parametrami zgodnymi z regulacjami FIS. Dla ekspertów poszukujących prędkości i precyzji znajdziemy slalom carvera SLR Magnesium IQ i race carvera GSR Magnesium IQ z technologią Powerframe Magnesium i systemem mocowania wiązań IQ. Dla narciarzy wstępujących dopiero do grona miłośników sportowej zady Blizzard przygotował stosunkowo miękkie i przyjazne modele RCS IQ i RCC IQ o konstrukcji Powerframe Carbon.
G-Force
Grupa nart allround dla odbiorców nastawionych rekreacyjnie podróżujących zarówno krótkim jak i długim skrętem w sezonie 2009/10 uległa sporej przebudowie. Dwa flagowe, ponaddźwiękowe modele G-Force Superonic IQ oraz G-Force Sonic IQ pozostały bez zmian. Model G-Force G-Pro IQ niech spuchł i jego wymiary w bieżącym sezonie to 121/72/103. Z kolekcji zniknęły dwa najniższe modele G-Force G2 i G-Force G1.
Magnum
Topowa grupa allmountain także pozbyła się najniższego modelu Magnum 7.1 IQ. Trzy pierwsze, najszersze modele czyli Magnum 8.7 IQ, Magnum 8.1 IQ oraz Magnum 7.6 IQ, zostały uzbrojone w nową odmianę systemu IQ czyli opisywany wyżej IQ-Max.
Viva
Linia nart dla pań również straciła najniższy model Viva G1 IQ, wzbogacając się jednocześnie o dwa modele allmountain, Viva Magnum 7.6 IQ i Viva Magnum 7.4 IQ
CRS (Compact Ride System)
Całkowicie nowa grupa nart, dla której docelowymi użytkownikami są początkujący i średnio zaawansowani narciarze. Teraz już znamy przyczynę znikania najniższych modeli z innych grup. CRS zawiera dwa modele Cross Ride IQ oraz Sport Ride IQ. Pierwsza z nich o wymiarach 121/76/104 przeznaczona jest dla początkujących miłośników allmountain i być może przyszłych freeriderów, natomiast model Sport Ride IQ (117/72/99) adresowany jest do miłośników allround, czyli jazdy na przygotowanych trasach. Oba modele wykonane są w technologii kompozytowej co stanowi o ich lekkości i prostocie prowadzenia.









