Skip to main content

Redster – co nowego w sezonie 2012 / 2013 w grupie Atomic Race

Autor: |
Redster PRO 130
Redster PRO 130

Redster – co nowego w sezonie 2012 / 2013 w grupie Atomic Race. Atomic wkracza w nowy sezon z nową, całkowicie przebudowaną linią nart i butów  Race. Żegnamy buty o nazwie RT i narty Race. Na ich miejsce wchodzą całkowicie nowe produkty o wspólnej nazwie Redster.

Według zapewnień firmy nowe buty Redster zapewnią narciarzom przejście na całkowicie nowy poziom.  Bliska współpraca „jeźdźców firmowych” Atomica oraz inżynierów z Altenmarkt zaowocowała skonstruowaniem butów, dzięki którym narciarze będą mogli cieszyć się lepszym czuciem terenu, większą precyzją sterowania i przede wszystkim  lepszym wykorzystaniem właściwości sprężystych nart Race, co w prostej linii prowadzi do większych przyspieszeń i bardziej energicznej jazdy. Konstrukcja bazuje na całkowicie nowej geometrii i zmodyfikowanym kształcie, zapewniającym poza powyższymi zaletami również zmniejszenie masy.

Tyle marketingowej słodyczy. Co tak naprawdę kryją w sobie nowe Redstery?

Carbon Spine
Karbonowe wzmocnienia zastosowano w tylnej części mankietu  i skorupy buta. Karbonowe wstawki są około sześciu razy sztywniejsze od stosowanego do tej pory specjalnego gatunku poliuretanu (PU) a dzięki nim buty zyskają bezkompromisowość i precyzję przy braku odczuwalnego zmniejszenia komfortu.  Konstrukcja znacznie zwiększa możliwości wyciskania z nart energii przyspieszającej podczas wyjścia z wiraży oraz zwiększa transfer energii , co ma bezpośredni wpływ na pracę i trzymanie krawędzi nart.

Rotational Power Control
Zupełną nowością jest możliwość obrotu mankietu buta w osi pionowej. Zakres tej regulacji to 5mm w każdą stronę, co pozwala na dokładne ustawienie geometrii buta do indywidualnych biomechanicznych cech każdego narciarza.  Oczywiście to nie jedyna korzyść. Możliwość rotacji mankietu daje również sposobność do przystosowywania butów do różnych konkurencji a naturalna pozycja narciarza owocuje łatwiejszą i szybszą możliwością zmiany krawędzi.

Micro Cuff Alignment (Canting)
Regulacja zmiany kąta pochylenia na boki mankietu buta odbywa się w zakresie 8 stopni (2 stopnie do środka i 6 stopni na zewnątrz). System ten również pozwala na dostosowanie buta do indywidualnych preferencji narciarza oraz do wymagań uprawianej konkurencji.

New Sole Profile
Nowy kształt podeszwy buta w modelach Redster charakteryzuje się powiększeniem strefy pięty i stosunkowo krótką strefą palców. Obie części podeszwy połączone są ze sobą łukowatą częścią środkową, w której umieszczono strefy deformacji zapewniając elastyczność całego układu. Konstrukcja ta zapewnia lepszy balans , dużo lepsze czucie terenu i w pewnym stopniu wpływa też na tłumienie drgań.  Nie do przecenienia jest również redukcja masy butów (około 200g na parę).

Flex Chassis
Dla zapewnienia pełnej kustomizacji butów w modelu Redster zastosowano wymienne wkładki znajdujące się pomiędzy podeszwą buta a wkładem wewnętrznym. W ten sposób można dowolnie kształtować  charakterystykę butów. Do dyspozycji są trzy rodzaje wkładek: żółta – miękka, biała – średnia, czarna – twarda. Dzięki takiemu rozwiązaniu, każdy narciarz będzie mógł ustawić buty idealnie pod siebi,e dostosowując je do stylu jazdy czy warunków trasie.

<content>19112</content>

Anatomic Fit
Ogólna koncepcja przyświecająca inżynierom i specjalistom podczas projektowania butów Redster, której głównym założeniem jest możliwość idealnego dopasowania buta do potrzeb każdego narciarza, bez zmniejszenia jego sztywności, za pomocą jak najprostszych metod. W butach Redster nie znajdziemy wymyślnych systemów regulacji ani mechanizmów ułatwiających życie narciarzom. Wszystkie czynności prowadzące do dopasowania odbywają się za pomocą śrub oraz elementów wymiennych. Pozwala to uniknąć strat w sztywności i precyzji butów a także zwiększa ich niezawodność i wytrzymałość w ekstremalnych warunkach pracy jakie generuje jazda sportowa. Oczywiście konstrukcja butów jest zgodna z regulacjami FIS odnośnie dopuszczalnej wysokości obcasa wynoszącej 43mm.

Ogólne parametry butów Redster to:

  • jednoczęściowa skorupa ze wzmocnieniem karbonowym,
  • szerokość w wkładu 98mm (typowe dla grupy Race),
  • 1 mm offset Shell (odchylnie stóp na zewnątrz),
  • zerowy kąt ustawienia skorupy względem osi narty,
  • regulacja pochylenia przód – tył 16 do 18 stopni,
  • Flat Bottom Chassis – kształt dolnej części skorupy niwelujący tendencję uciskania palców przez boki skorupy.

Modele reprezentujące konstrukcję Redster to:

Worldcup

  • Redster WC 170 Lifted
  • Redster WC 160 Lifted
  • Redster WC 150

PRO

  • Redster Redster PRO 130
  • Redster PRO 110
  • Redster PRO 90

Junior

  • Redster WC 90
  • Redster WC 80
  • Redster WC 70

Czas przejść do nart.
Nowe racowe narty Redster wyróżniają się całkowitą zmianą konstrukcji technologii Doubledeck. Nowe rozwiązania mają zapewniać większą wszechstronność nart, które teraz równie dobrze mają zachowywać się przy ostrym wyścigowym dociskaniu i dużej prędkości jak i podczas jazdy rekreacyjnej. Zmieniony całkowicie górny pokład pozwala na bezwysiłkową jazdę dowolną bez utraty typowo wyścigowych cech niezbędnych do ostrego carvingu czy startu w zawodach. Poprawiona została zwłaszcza praca krawędzi, dzięki którym podczas jazdy na Redsterach nie musimy martwić się tym, że zaczną one naprawdę pracować dopiero przy dużej prędkości i przeciążeniach.

Główne elementy konstrukcyjne nowych Redsterów to:

Power Transmission
Pokład górny wyposażono w sztywne elementy odpowiadające za bezpośrednią transmisję siły wprost spod podeszwy buta na krawędź narty. System polepsza precyzję i siłę krawędzi

Dampening Zones
Strefy tłumiące drgania umieszczone w górnym pokładzie konstrukcji Doubledeck. Dzięki wytłumieniu znacznie polepsza się kontrola i płynność jazdy.

Power Joint
Elastyczne połączenie pomiędzy dolnym i górnym pokładem. Układ taki zapewnia lepsze magazynowanie energii wytworzonej podczas pierwszej fazy skrętu oraz oddawanie jej w sposób kontrolowany podczas przyspieszania w ostatniej fazie łuku.

Flex Zones
Elastyczna wstawka umiejscowiona w środkowej części górnego pokładu dzięki której narta może wyginać się w naturalny łuk. Rozwiązanie to pozwala na uniknięcie usztywnienia narty na odcinku pod butem. Naturalne wygięcie narty w niezakłócony łuk zapewnia płynność prowadzenia skrętu oraz bardziej precyzyjną pracę krawędzi. Flex zones występują tylko w pokładach stosowanych w nartach slalomowych, jako tych, podlegających największym wygięciom podczas jazdy.

Modele reprezentujące konstrukcję Redster to:

Worldcup

  • Redster FIS Doubledeck DH
  • Redster FIS Doubledeck SG
  • Redster FIS Doubledeck GS
  • Redster FIS SL

Race

  • Redster Doubledeck GS
  • Redster Edge GS
  • Redster LT
  • Redster Doubledeck SL Red
  • Redster Doubledeck SL White
  • Redster EdgeSL
  • Redster ST
Redster PRO 130 Redster PRO 130
Redster SL Redster SL