Przebudowa i modernizacja Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego
Dziś poznaliśmy szczegóły planów inwestycji słowackiego TMR w Szczyrku. Jeśli wszystko pójdzie po myśli inwestora, za kilka lat, w Szczyrku, będziemy szusować w komfortowych warunkach.

Dolna stacja gondoli (źródło: TMR)
Stan obecny wyciągów Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego:
- Przestarzała infrastruktura techniczna (wyciągi orczykowe z lat 70.)
- Problem z wykonaniem i utrzymaniem śladu pod wyciągiem
- Problem z wjazdem mniej doświadczonych narciarzy – strome i trudne podjazdy
- Słaba dostępność ośrodka dla rodzin z dziećmi
- Brak połączenia między ośrodkami Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego i Centralnego Ośrodka Sportu
Stan obecny systemu naśnieżania:
<content>19112</content>
- System został zbudowany w celu dośnieżania
- Dośnieżanie możliwe tylko w konkretnych warunkach pogodowych
- Mały przekrój kabli elektrycznych
- Płytko osadzone instalacje – konieczność napełniania i opróżniania rurociągów w każdym cyklu naśnieżania
- Brak możliwości automatyzacji systemu
- Brak elastyczności systemu – długi czas naśnieżenia
Inwestycje w liczbach
- inwestycja na łączną kwotę 260 mln pln
- innowacyjne rozwiązanie w technologii transportu linowego i systemów naśnieżania
- bezpieczne i rodzinne trasy narciarskie
- ponadregionalny zasięg inwestycji
- 200 nowych miejsc pracy w son (Szczyrkowski Ośrodek Narciarski)
- perspektywiczne warunki rozwoju dla lokalnej i regionalnej przedsiębiorczości
- 500 nowych miejsc pracy w usługach około turystycznych
- połączenie z centralnym ośrodkiem sportu – 40 km tras narciarskich
- konkurencja w stosunku do alpejskich ośrodków narciarskich
<content>40691</content>
PLANOWANE INWESTYCJE 2016-2019
- Nowoczesny system naśnieżania (81% tras naśnieżanych)
- 6 nowoczesnych kolei linowych - ponad dwukrotny wzrost przepustowości (do 18 200 os/h)
- Wzrost długości tras do 22 km
- 2 restauracje
- 3 apres-ski bar
- Strefa eventowa z podium
- Bezpłatny parking na 1500 samochodów
- 27% tras oświetlonych
- Tor saneczkowy
INWESTYCJE- NOWE KOLEJE LINOWE
- 10-OSOBOWA KOLEJ GONDOLOWA PARKING – HALA SKRZYCZEŃSKA
- 6-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA SOLISKO – HALA SKRZYCZEŃSKA
- 6-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA SOLISKO – HALA POŚREDNIA
- 6-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA HALA SKRZYCZEŃSKA–MAŁE SKRZYCZNE
- 6-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA CZYRNA – HALA SKRZYCZEŃSKA
- 8-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA HALA POŚREDNIA – WIERCH POŚREDNI
Wyżej wymienione inwestycje podzielone zostały na etapy.
Etap I 2017 rok
- Budowa 10 osobowej kolei gondolowej z parkingu na Halę Skrzyczeńską
- Budowa dwóch kolei kanapowych 6 osobowych - Solisko
- Budowa nowoczesnego systemu naśnieżania wraz z budową zbiornika wodnego na Hali Skrzyczeńskiej - co umożliwi szybkie naśnieżenie tras.
W następnych latach realizowana będzie budowa kolejnych wymienionych wyciągów oraz trasy łączącej SON z COS (2018 rok).









