Skip to main content

Przebudowa i modernizacja Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego

Autor: |
Dolna stacja gondoli (źródło: TMR)
Dolna stacja gondoli (źródło: TMR)

Dziś poznaliśmy szczegóły planów inwestycji słowackiego TMR w Szczyrku. Jeśli wszystko pójdzie po myśli inwestora, za kilka lat, w Szczyrku, będziemy szusować w komfortowych warunkach.

Stan obecny wyciągów Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego:

  • Przestarzała infrastruktura techniczna (wyciągi orczykowe z lat 70.)
  • Problem z wykonaniem i utrzymaniem śladu pod wyciągiem
  • Problem z wjazdem mniej doświadczonych narciarzy – strome i trudne podjazdy
  • Słaba dostępność ośrodka dla rodzin z dziećmi
  • Brak połączenia między ośrodkami Szczyrkowskiego Ośrodka Narciarskiego i Centralnego Ośrodka Sportu

Stan obecny systemu naśnieżania:

<content>19112</content>

  • System został zbudowany w celu dośnieżania
  • Dośnieżanie możliwe tylko w konkretnych warunkach pogodowych
  • Mały przekrój kabli elektrycznych
  • Płytko osadzone instalacje – konieczność napełniania i opróżniania rurociągów w każdym cyklu naśnieżania
  • Brak możliwości automatyzacji systemu
  • Brak elastyczności systemu – długi czas naśnieżenia

Inwestycje w liczbach

  • inwestycja na łączną kwotę 260 mln pln
  • innowacyjne rozwiązanie w technologii transportu linowego i systemów naśnieżania
  • bezpieczne i rodzinne trasy narciarskie
  • ponadregionalny zasięg inwestycji
  • 200 nowych miejsc pracy w son (Szczyrkowski Ośrodek Narciarski)
  • perspektywiczne warunki rozwoju dla lokalnej i regionalnej przedsiębiorczości
  • 500 nowych miejsc pracy w usługach około turystycznych
  • połączenie z centralnym ośrodkiem sportu –  40 km tras narciarskich
  • konkurencja w stosunku do alpejskich ośrodków narciarskich

<content>40691</content>

 PLANOWANE INWESTYCJE  2016-2019

  • Nowoczesny system naśnieżania (81% tras naśnieżanych)
  • 6 nowoczesnych kolei linowych - ponad dwukrotny wzrost przepustowości (do 18 200 os/h)
  • Wzrost długości tras do 22 km
  • 2 restauracje
  • 3 apres-ski bar
  • Strefa eventowa z podium
  • Bezpłatny parking na 1500 samochodów
  • 27% tras oświetlonych
  • Tor saneczkowy

INWESTYCJE- NOWE KOLEJE LINOWE

  1. 10-OSOBOWA KOLEJ GONDOLOWA PARKING – HALA SKRZYCZEŃSKA
  2. 6-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA SOLISKO – HALA SKRZYCZEŃSKA
  3. 6-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA SOLISKO – HALA POŚREDNIA
  4. 6-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA HALA SKRZYCZEŃSKA–MAŁE SKRZYCZNE
  5. 6-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA CZYRNA – HALA SKRZYCZEŃSKA
  6. 8-OSOBOWA KOLEJ KANAPOWA HALA POŚREDNIA – WIERCH POŚREDNI

Wyżej wymienione inwestycje podzielone zostały na etapy.

Etap I 2017 rok

  • Budowa 10 osobowej kolei gondolowej z parkingu na Halę Skrzyczeńską
  • Budowa dwóch kolei kanapowych 6 osobowych - Solisko
  • Budowa nowoczesnego systemu naśnieżania wraz z budową zbiornika wodnego na Hali Skrzyczeńskiej - co umożliwi szybkie naśnieżenie tras.

 W następnych latach realizowana będzie budowa kolejnych wymienionych wyciągów oraz trasy łączącej SON z COS (2018 rok).

 

 

Dolna stacja gondoli (źródło: TMR) Dolna stacja gondoli (źródło: TMR)
Hala Skrzyczeńska (źródło: TMR) Hala Skrzyczeńska (źródło: TMR)
Szczyrk wczoraj i jutro (źródło: TMR) Szczyrk wczoraj i jutro (źródło: TMR)
Szczyrk wizualizacja (źródło: TMR Szczyrk wizualizacja (źródło: TMR
Szczyrk połączenie SON i COS (źródło: TMR Szczyrk połączenie SON i COS (źródło: TMR