Val di Fassa nowości w nadchodzącym sezonie zimowym 2016-2017
W tym sezonie otwarta zostanie nowa czarna trasa narciarska, jak i nowy wyciąg w ośrodku narciarskim Lusia- San Pellegrino. Odnowiono również kabiny gondoli i poszerzono zbocza tras należących do obszaru narciarskiego Belvedere –Col Rodella w Canazei i na przełęczy Carezza.
Zeszłoroczne nowości takie jak “Funifor Alba – Col dei Rossi” łącząca Sellarondę z obszarem narciarskim Buffaure pozostają nadal aktualne w pamięci wielu narciarzy.
Jednak nadchodzący zimowy sezon 2016-17 przynosi dalsze nowości. Najciekawszą z nich jest zdecydowanie nowa czarna trasa “Volata” (j. włoski: sprint) na obszarze San Pellegrino. Szybki i wymagający pod względem umiejętności technicznych stok zaczyna się od pnącej się w górę stacji kolejki linowej Col Margherita na wysokości 2.510 m n.p.m. i biegnie do przełęczy na wysokości 1.879 m n.p.m. Trasa ma 2.350 m długości, w tym różnica spadku wynosi 631m. W rzeczywistości nie jest ona zupełnie nowa. Jej część należała wcześniej do trasy prowadzącej w stronę Lago di Cavia, gdzie na końcu łączyła się ze stokiem „Col Margherita”. Nowa trasa “Volata” zaledwie tuż przed końcowym odcinkiem osiąga maksymalny stopień nachylenia wynoszący 57% (średnio wynosi 30%). Nartostrada jest zróżnicowana i przepiękna, tak jak panorama Dolomitów wraz z otaczającymi ją baśniowymi lasami.
<content>19112</content>
Jednak to nie koniec niespodzianek! Ośrodek narciarski Alpe Lusia – San Pellegrino zmienia coś jeszcze. Stare wyciągi krzesełkowe Castelir-Fassane oraz Fassane-Morea zostały zastąpione przez nowoczesny wyciąg gondolowy ze stacją pośrednią (1.800 m n.p.m). Osoby mające ochotę dotrzeć na sam szczyt mogą tam dojechać w wygodnych kabinach gondoli. Nowy wyciąg jest w stanie przewieźć nawet 10 osób w jednej gondoli i około 2.200 osób w ciągu godziny. Gondole są niewątpliwie przyjazne dla środowiska. Dzięki swojemu współczesnemu designowi, jak również dzięki 13 usuniętym podporom spośród 28 podpór całej konstrukcji wspomagającej oraz 4 z 5 filarów obsługujących dawną kolejkę przebiegającym przez środek trasy. Wszystkie te istotne modyfikacje, spowodowały poprawę jakości całego ośrodka narciarskiego. Dodano również około 300 m do stoku saneczkowego „Fraina” (obsługiwanego przez kolejkę), który aktualnie ma 2,1 km.
Poruszając się wzdłuż doliny z Moeny do Canazei i Campitello, docierając do ośrodka narciarskiego Belvedere – Col Rodella, goście będą zaskakiwani kolejnymi nowościami. Stara kolejka Pradel – Rodella została zastąpiona nowym modelem posiadającym panoramiczne kabiny, a czarna trasa zjazdowa „Diego” została poszerzona. Zmodyfikowane zostały też trasy bliskie snow-parkom „Kristiania", „Pordoi" i „Belvedere".
Myślicie, że to już koniec? Jednak nie! Teren narciarski Carezza ponad Vigo di Fassa jest kolejnym ośrodkiem, który został poddany zmianom. Powiększono snow-park i plac zabaw dla dzieci „Naniland”. Ostatnią, ale nie ostateczną zmianą jest także powstanie nowej restauracji przy stacji górnej kolejki gondolowej Laurin 1.
Ciąg dalszy pod galerią