Skip to main content
umpa

Val di Fassa nowości w nadchodzącym sezonie zimowym 2016-2017

Autor: |
Prace na trasie "La Volata" (źródło: YT)
Prace na trasie "La Volata" (źródło: YT)

W tym sezonie otwarta zostanie nowa czarna trasa narciarska, jak i nowy wyciąg w ośrodku narciarskim Lusia- San Pellegrino. Odnowiono również kabiny gondoli i poszerzono zbocza tras należących do obszaru narciarskiego Belvedere –Col Rodella w Canazei i na przełęczy Carezza.

Zeszłoroczne nowości takie jak “Funifor Alba – Col dei Rossi” łącząca Sellarondę z obszarem narciarskim Buffaure pozostają nadal aktualne w pamięci wielu narciarzy.

Jednak nadchodzący zimowy sezon 2016-17 przynosi dalsze nowości. Najciekawszą z nich jest zdecydowanie nowa czarna trasa “Volata” (j. włoski: sprint) na obszarze San Pellegrino. Szybki i wymagający pod względem umiejętności technicznych stok zaczyna się od pnącej się w górę stacji kolejki linowej Col Margherita na wysokości 2.510 m n.p.m. i biegnie do przełęczy na wysokości 1.879 m n.p.m. Trasa ma 2.350 m długości, w tym różnica spadku wynosi 631m.  W rzeczywistości nie jest ona zupełnie nowa. Jej część należała wcześniej do trasy prowadzącej w stronę Lago di Cavia, gdzie na końcu łączyła się ze stokiem „Col Margherita”. Nowa trasa “Volata” zaledwie tuż przed końcowym odcinkiem osiąga maksymalny stopień nachylenia wynoszący 57%  (średnio wynosi 30%). Nartostrada jest zróżnicowana i przepiękna, tak jak panorama Dolomitów wraz z otaczającymi ją baśniowymi lasami.

<content>19112</content>

Jednak to nie koniec niespodzianek! Ośrodek narciarski Alpe Lusia – San Pellegrino zmienia  coś jeszcze. Stare wyciągi krzesełkowe Castelir-Fassane oraz Fassane-Morea zostały zastąpione przez nowoczesny wyciąg gondolowy ze stacją pośrednią (1.800 m n.p.m). Osoby mające ochotę dotrzeć na sam szczyt mogą tam dojechać w wygodnych kabinach gondoli. Nowy wyciąg jest w stanie przewieźć nawet 10 osób w jednej gondoli i około 2.200 osób w ciągu godziny. Gondole są niewątpliwie przyjazne dla środowiska. Dzięki swojemu współczesnemu designowi, jak również dzięki 13 usuniętym podporom spośród 28 podpór całej konstrukcji wspomagającej oraz 4 z 5 filarów obsługujących dawną kolejkę przebiegającym przez środek trasy. Wszystkie te istotne modyfikacje, spowodowały poprawę jakości całego ośrodka narciarskiego. Dodano również około 300 m do stoku saneczkowego „Fraina” (obsługiwanego przez kolejkę), który aktualnie ma 2,1 km.

Poruszając się wzdłuż doliny z Moeny do Canazei i Campitello, docierając do ośrodka narciarskiego Belvedere – Col Rodella, goście będą zaskakiwani kolejnymi nowościami. Stara kolejka Pradel – Rodella została zastąpiona nowym modelem posiadającym panoramiczne kabiny, a czarna trasa zjazdowa „Diego” została poszerzona. Zmodyfikowane zostały też trasy bliskie snow-parkom „Kristiania", „Pordoi" i „Belvedere".

Myślicie, że to już koniec? Jednak nie! Teren narciarski Carezza ponad Vigo di Fassa jest kolejnym ośrodkiem, który został poddany zmianom. Powiększono snow-park i plac zabaw dla dzieci „Naniland”. Ostatnią, ale nie ostateczną zmianą jest także powstanie nowej restauracji przy stacji górnej kolejki gondolowej Laurin 1.

Ciąg dalszy pod galerią
Prace na trasie "La Volata" (źródło: YT) Prace na trasie "La Volata" (źródło: YT)

Budowa trasy La Volata

Tak powstaje czarna trasa narciarska La Volata