Skip to main content

Trentino - nowości na sezon 2010/2011

Autor: |
Madonna di Campiglio (foto: Marco Simonini)
Madonna di Campiglio (foto: Marco Simonini)

W trzech różnych miejscowościach wschodniej części regionu trydenckiego
NA NARCIARZY CZEKAJĄ NOWOŚCI


W Pinzolo powstaje nowa trasa, w Pejo można dotrzeć na wysokość 3000 metrów, natomiast Płaskowyż Folgaria i Lavarone zostały już włączone do sieci

Coraz wyższa jakość oferty skierowanej do miłośników nart, którzy wybrali region Trydentu, aby uprawiać ten pełen emocji sport dający bezpośredni kontakt z przyrodą w okresie zimowym nie ingerując w naturalny krajobraz. Władze prowincji od kilku lat realizują inwestycje właśnie w oparciu o takie zasady; czarno na białym określono normy nowego Planu Urbanistycznego dla Prowincji i właśnie zgodnie z takimi wytycznymi podąża nasz region.
Nowości, jakie niesie zima 2010-2011 dotyczą wschodniej części regionu trydenckiego, czyli Pinzolo w dolinie Val Rendena, Pejo w Val di Sole oraz Płaskowyżu Folgaria, Lavarone i Luserna. Są to inwestycje, które udoskonaliły oraz podniosły jakość technologiczną istniejącej już oferty.

PINZOLO, NOWA TRASA W DOLOMITACH
W grudniu 2010 spółka Funivie Pinzolo SpA dokona otwarcia nowej kolejki kabinowej Tulot, która z wysokości 850 metrów dociera do Malga Cioca, na wysokości 1.600 metrów. Instalacja firmy Leitner posiadająca 8-osobowe kabiny, o łącznej wydajności 2.000 osób na godzinę, pokonująca odległość w ciągu około 7 minut, będzie obsługiwać nową trasę u wejścia do miasta, o tej samej nazwie – Tulot i o długości ok. 2,5 km. W połączeniu z istniejącymi już trasami utworzy nowy obszar – DoloMitica, który z wysokości 2. 100 metrów w Doss del Sabion będzie schodził do poziomu 850 metrów. Stok będzie oferował dwa szlaki: Star o długości 3,5 km i o średnim nachyleniu 35%, oraz Tour - 5,5 km długości i średnie nachylenie 22%.

PEJO 3000, NOWA WYSOKOGÓRSKA KOLEJKA LINOWA
Istotną nowością w sezonie zima 2010-2011 na bocznym stoku dolny Val di Sole jest kolejka linowa z 2 stuosobowymi kabinami “Pejo 3000” (czas podjazdu to ok. 5 minut), prowadzi ona z miejscowości Tarlenta (2000 metrów) aż na wysokość 3000 metrów w sercu masywu Ortles - Cevedale. Nowoczesna i pojemna instalacja prowadząca aż do doliny Valle della Mite, daje możliwość rozpoczęcia cudownego i emocjonującego ośmiokilometrowego zjazdu aż do Peio Fonti. Nowa kolejka linowa wydłuży i zwiększy nachylenie kultowej trasy Val della Mite, jednej z najpiękniejszych i najbardziej emocjonujących w całym łańcuchu alpejskim. Dzięki tej ważnej inwestycji dolina Val di Sole umacnia ofertę szusowania już z wysokości 3.000 metrów (Peio i lodowiec Presena), wydłużając okres narciarski dzięki dostępowi do najwyższych szczytów w Środkowych i Wschodnich Alpach.


FOLGARIA-LAVARONE-LUSERNA, CZTERY NOWE TRASY
W arenie narciarskiej Folgaria sezon zimowy 2010-11 zaczyna się pod znakiem nowości. Chodzi o trzy nowe czteroosobowe wyciągi krzesełkowe Malga Piovernetta - Malga Pioverna, Malga Piovernetta - Malga Plaut, Val delle Lanze - Costa d'Agra, obsługujące cztery nowe trasy o nazwie Strafexpedition (niebieska), Bersaglieri (czerwona), Ribes Rosso (czerwona) i wariant trasy Ribes Rosso (niebieska), sięgające poziomu 1.820 metrów na szczycie Cima d'Agra. Dzięki włączeniu jej do sieci instalacji i tras Płaskowyżu Folgaria Luserna i Lavarone uzyskują połączenie z płaskowyżem Fiorentini w prowincji Vicenza tworząc w ten sposób arenę narciarską z ponad 100 kilometrami tras.

Madonna di Campiglio (foto: Marco Simonini) Madonna di Campiglio (foto: Marco Simonini)
San Martino-Primiero-Vanoi (foto: Silvano Angelani) San Martino-Primiero-Vanoi (foto: Silvano Angelani)