Skip to main content
Newsy z Polski

Speedwall - rewolucyjna boczna ścianka narty od Völkla

narty.pl

Od czasu carvingowej rewolucji jazda na krawędziach powoduje, że kąt zakrawędziowania nart względem podłoża jest coraz większy. Podłoże po którym jeździmy coraz twardsze.

Obydwa czynniki mają wielki wpływ na "wycieranie się smaru" z ślizgów, najłatwiej można to sprawdzić oglądając ślizgi nasmarowanych nart po dniu jazdy na twardym podłożu. Smar wytarty będzie jedynie o odległości ok 2 cm od krawędzi.

Dlaczego:
Podczas jazdy na krawędziach, w skręcie jedynie wspominane 2 cm ślizgu mają kontakt z podłożem.

Nasuwa się pytanie: a co z bocznymi ściankami narty?, one również mają kontakt z śniegiem, a zazwyczaj wykonane są z innego niż ślizg tworzywa.

I tu pojawia się Speedwall

Racetiger Speedwall to narta powstała na bazie pucharowego doświadczenia konstruktorów Völkla. Zastosowano w niej najdoskonalszą i jedyną wykorzystywaną w Pucharze Świata konstrukcję typu sandwich. Ale to nie wszystko. Nowością jest technologia Speedwall - po raz pierwszy boki nart wykonane zostały z tworzywa, z którego robi się ślizgi. Po ich posmarowaniu zwiększa się prędkość przy ostrej jeździe na krawędziach. Narty Racetiger Speedwall wyposażono w nowe wiązania rMotion z płytą. Szata graficzna - identyczna z grafiką z Pucharu Świata - nałożona bezpośrednio na górną powierzchnię narty, wykonaną z titanalu.

Na modelach Racetiger Speedwall swoje punkty w Alpejskim Pucharze Świata zdobywają najlepsi: aktualny Mistrz Świata w slalomie Manfred Pranger i zdobywczyni Kryształowej Kuli w gigancie Tanja Poutiainen.



    Zobacz również