Skip to main content

Nowe technologie w nartach Fischer na sezon 2010-2011

Autor: |

Przedstawiamy nowe technologie zastosowane w nartach Fischer na sezon 2010-2011. Fischer to jeden z liderów wśród firm specjalizujących się w produkcji sprzętu narciarskiego.

Ciąg dalszy pod galerią
(foto: pl.fischer-ski.com)

Krawędzie

Technologia Edge Reinforcement
Wstawka z titanalu wzmacniająca krawędzie na odcinku pod butem. Sprawia, że podczas zabawy na railu krawędź nie ulega wgnieceniu.

Technologia World Cup Tuning

Technologia wykańczania krawędzi i ślizgów nart. Narty szlifowane są najwyższej jakości maszynach - takich, których używa się również do wykańczania nart jeżdżących w pucharze świata.

Płyty pod wiązania

FLOWFLEX 2.0
Oparte na zasadzie Flowflex (specjalne połączenie wiązania z nartą, na odcinku pod butem pozwalające na swobodne wygięcie narty, dzięki czemu nie traci ona kontaktu ze śniegiem i zachowuje idealny tor jazdy) ale o 30% lżejsze. Rozwiązanie zintegrowane już na etapie projektowania poprzez wykorzystanie technologi inmould (technologi wtrysku).

POWERRAIL
Rozwinięcie technologii Railflex - płyta jest szersza i niższa dla poprawienia przenoszenia siły. Cechy szczególne: beznarzędziowa regulacja, przystosowane do rentali.

RACE PLATE JR.
Płyta juniorska - Junior Race Plate. Identyczna do tej, którą stosuje się w modelach jeżdżących w pucharze świata.

Rdzenie

AIR POWER
Rdzeń narty o mniejszej gęstości. Jest bardzo lekki - sprawia, że narta jest "łatwiejsza w obsłudze", a jazda nie wymaga dużego nakładu siły.

AIR CHANNEL
Kanały powietrzne biegnące wzdłuż rdzenia wykonanego z włókna szklanego. Konstrukcja taka jest niezwykle lekka, wytrzymała i zapewnia idealny rozkład siły nacisku na powierzchni narty.

AIR CARBON
Niezwykle lekki i bardzo wytrzymały, zaawansowany technologicznie materiał stosowany również w przemyśle lotniczym. Wykorzystany w konstrukcji nart, wpływa na "prowadzenie" i osiągi.

AIR CARBON TI
Niezwykle lekki i wytrzymały materiał będący połączeniem węglanu (Air Carbon) i tytanu. Gwarantuje doskonałą jakość jazdy i lepszą kontrolę nart.

CARBON TECH
Specjalna sieć włókien węglowych odpornych na skręcanie stosowana w konstrukcji nart. Sprawia, że narty są sztywne poprzecznie, lecz elastyczne wzdłużnie.

FIBER TECH
Specjalne połączenie włókien szklanych, które posiadają wyjątkową giętkość. Zastosowanie wspomnianej technologii sprawia, że narty doskonale radzą sobie w skręcie, są sztywne poprzecznie, lecz elastyczne wzdłużnie.

FUMA AIR CORE
Połączenie niezwykłej lekkości drewna - Fuma z technologią Air Core. Dzięki konstrukcji sandwichowej, narty są bardzo odporne na skręcanie i niezwykle stabilne. Niską wagę desek docenimy podczas podchodzenia, stabilność i zwinność podczas zjazdów.

I-BEAM
Technologia polegająca na zatopieniu włókien węglowych I-Beam w rdzeniu wykonanym z mielonego drewna. Rozwiązanie gwarantujące stabilność i sztywność poprzeczną narty - w każdych warunkach.

SANDWICH CONSTRUCTION
Laminowana konstrukcja z drewnianym rdzeniem i ścianami bocznymi; wzmacnia krawędzie, poprawia stabilność i wytrzymałość nart.

SANDWICH SIDEWALL CONSTRUCTION
Drewniany rdzeń z podwójną, titanalową powłoką; całość konstrukcji wzmocniona włóknem węglowym (Air Carbon). Efekt? Doskonałe trzymanie krawędzi i wyjątkowa płynność jazdy.

SANDWICH 25° SIDEWALL CONSTRUCTION
Specjalna konstrukcja płaskich ścian bocznych stosowana w nartach z grupy Twin Tip. Sprawia, że narty są niezwykle wytrzymałe i odporne na uszkodzenia.

COMPOSITE FRAME
Specjalna konstrukcja górnej warstwy odpowiedzialna za równomierny przekaz sił na obydwie krawędzie. Poprawia parametry jezdne i stabilność nart.

TUBE TECH
Wykonane z włókien węglowych rurki tworzą wewnętrzną strukturę nart. W efekcie powstają niezwykle lekkie narty o wyjątkowych właściwościach. Są sztywne poprzecznie i gwarantują optymalną płynność jazdy.

TITANAL 0.8/TITANAL 0.5
Drewniany rdzeń pokryty podwójną titanalową powłoką, wzmocniony kompozytem węglowym - Air Carbon. Konstrukcja wpływająca na doskonałe trzymanie krawędzi i płynną jazdę.

SIDEWALL CONSTRUCTION
Konstrukcja ścian bocznych mająca na celu zapewnić krawędziom stabilność i wytrzymałość.

Specjalne

POWDER HULL/SWALLOW TAIL
Konstrukcja dziobów nart ułatwiająca jazdę w głębokim puchu - pomysł "podpatrzony" od konstruktorów łodzi motorowych. Specjalnie ukształtowany spód dziobów przecina i rozgarnia śnieg na boki, podobnie jak dziób motorówki. Rozwiązanie to wpływa na lepszą sterowność nart, szybszą i bardziej precyzyjną jazdę oraz większą płynność i lekkość wykonywania skrętów.

HOLE SKI TECHNOLOGY
Technologia polegająca na wycięciu w dziobach nart otworów. Sprawia, że dzioby nart są lżejsze, łatwiej inicjują skręt i nie wpadają w drgania. Efekt? Niezwykle płynna jazda i doskonała kontrola w skręcie.

DYNAMIC GRIP CONTROL
Potrójne nacięcia biegnące wzdłuż rdzenia w okolicy dziobów i piętek nart. Technologia wpływająca na lepsze trzymanie krawędzi i kontrolę toru jazdy.

REAL TWIN TIP
Technologia konstrukcji nart, które od linii środkowej w przód i w tył mają identyczny profil. Rozwiązanie umożliwiające montaż wiązań w obie strony - bez znaczenia, czy ku dziobom, czy ku piętkom nart.

DUAL RADIUS SYSTEM
Konstrukcja nart, o różnym promieniu skrętu dziobów i piętek. Krótszy promień skrętu dziobów ułatwia inicjację skrętu; podczas jazdy długim skrętem narty są bardzo stabilne i doskonale trzymają krawędź.

EARLY RISE
Technologia stosowana w nartach freeride. Dzięki specjalnemu wyprofilowaniu części dziobowej i piętki narty idealnie prowadzą się w głębokim śniegu.

POWDER HULL
Konstrukcja dziobów nart ułatwiająca jazdę w głębokim puchu - pomysł "podpatrzony" od konstruktorów łodzi motorowych. Specjalnie ukształtowany spód dziobów przecina i rozgarnia śnieg na boki, podobnie jak dziób motorówki. Rozwiązanie to wpływa na lepszą sterowność nart, szybszą i bardziej precyzyjną jazdę oraz większą płynność i lekkość wykonywania skrętów.

Narty dla kobiet

MY STYLE
Grupa technologii opracowanych przez Fischera z myślą o paniach - oznaczana jednym logotypem.

BINDING MOUNTING POINT
Technologia polegająca na przesunięciu punktu montażu wiązań w przód. Rozwiązanie ułatwiające inicjację skrętu i rekreacyjną jazdę.

RAIL MY STYLE
Zintegrowany system Railflex stosowany w nartach z serii My Style; węższy i lżejszy od tego, który Fischer stosuje w kolekcjach unisex. Przystosowany do butów o maksymalnej długości skorupy 330 mm (nie 360 mm).