Skip to main content

Kronplatz – nowości w sezonie 2011/2012

Autor: |

Powoli zbliżamy się do rozpoczęcia kolejnego sezonu narciarskiego, a wraz z nim do ujawnienia przez poszczególne ośrodki narciarskie, co nowego nas spotka w nadchodzącym sezonie. Tym razem zajmiemy się Kronplatz, a co takiego ma on do zaoferowania? Zobaczmy…

Przede wszystkim to, co chyba najważniejsze dla każdego miłośnika szaleństw na białym puchu, czyli trasy zjazdowe.
W nadchodzącym sezonie dostaniemy do dyspozycji jedną nową trasę „Ried”. Będzie to trasa dość długa, bo licząca sobie 7 km długości, z kolei różnica poziomów na niej będzie wynosiła 1355 m.

Jeśli trasa, to i wyciąg, który ją obsłuży. Tym wyciągiem będzie kolejka linowa o tej samej nazwie, czyli również „Ried”.  Każda z gondoli będzie posiadała 10 podgrzewanych miejsc siedzących. W przeciągu godziny kolejka przetransportuje 3200 pasażerów.

Narciarze dostaną także do dyspozycji pociągi, które przetransportują ich pod wyciągi, wszystko po to, by nie musieli wyczekiwać na ski bus’y oraz by nie musieli jeździć po ośrodku własnymi samochodami. Dodatkowo uruchomiono trasę kolejową z Kronplatz do Sexten Dolomiten. Pociągi jeżdżą tutaj co 30 minut.

Do nadchodzącego sezonu zmodernizowane zostaną znane już stałym bywalcom ośrodka Kronplatz starsze kolejki linowe:

Miara – liczba siedzeń została zredukowana w każdej gondoli z 12 na 8, co pozwoliło na zwiększenie komfortu jazdy. Nie ma się co martwić, że zmniejszy się przez to ilość przewożonych osób w ciągu godziny, bowiem kolejka zwiększy prędkość z dotychczasowych 5 m/s na 6 m/s, dzięki czemu, jak zapewniają władze ośrodka, gondola będzie w stanie w przeciągu godziny uciągnąć tę samą liczbę osób, co wcześniej.

Col Toron
– tutaj również zastosowano redukcję ilości siedzeń w gondoli z 11 na 9, co pozwoliło nie tylko zwiększyć komfort podróżowania, ale także znacznie zwiększyć prędkość przejazdu, dzięki czemu kolejka jest w stanie przewieźć więcej pasażerów niż dotychczas. Teraz w przeciągu godziny kolejką może przejechać 2600 osób.

Dodatkowo prowadzonych jest jeszcze parę innych prac modernizacyjnych na różnych stokach, m.in. na:

  • Colthoron – alternatywna trasa zjazdowa w pobliżu „Shnapskurve”,
  • Furcia 9 – prace nad przedłużeniem dolnej części stoku,
  • Costa – poszerzenie wąskich przejazdów,
  • Pre da Peres – trasa wyścigowa oraz górna, lewa część stoku zostaną poszerzone.