Skip to main content

W tym sezonie pojeździsz na Szrenicy!

Autor: |
Mapa tras na Szrenicy
Mapa tras na Szrenicy

Już w grudniu ruszy nowy wyciąg krzesełkowy na SkiArena Szrenica.  Budowa wyciągu, jak informuje spółka Sudety Lift, postępuje zgodnie z planem. Wykonany jest już budynek stacji górnej, postawione wszystkie podpory. Kontynuowana jest budowa dolnej stacji wraz z garażem na krzesełka. Naciągnieta jest lina na podporach.

Nowy wyciąg będzie najdłuższym tego typu w Polsce. Jego długość to 2.393 m. Narciarze na górę wjadą w zaledwie osiem i pół minuty. Dolna stacja wyciągu powstaje tuż obok istniejącej I sekcji wyciągu na Szrenicę. Górna stacja zlokalizowana jest nieopodal Świątecznego Kamienia, powyżej rozwidlenia nartostrad Lolobrygida i Śnieżynka. W  ciągu godziny na górę wyjedzie prawie 2 tysiące osób.

To oznacza podwojenie dotychczasowej przepustowości. Wyciąg nie będzie uzbrojony w plastikowe osłony. Ma to związek z wiejącymi u nas silnymi wiatrami. Takie osłonny, zwłaszcza gdy są otwarte, działają jak żagiel, co mogłoby doprowadzić do zatrzymywania wyciągu. Tymczasem chodzi o to, aby pracował on nawet, gdy wiatr uniemożliwia wjazd istniejącym krzesełkiem na Szrenicę.

Kolej Linowa "Karkonosz - Express"

  • krzesła: 6 osobowe
  • długość : 2.393 m
  • różnica poziomów : 508,1 m
  • usytuowanie stacji dolnej : 713,5 m n.p.m.
  • usytuowanie stacji górnej : 1.221.6 m n.p.m.


Na nowy sezon zimowy 2010/2011 przebudowane zostaną  nartostrady. Lolobrygida, Śnieżynka i FIS zostaną poszerzone. Część prac już wykonano. Widać np.  nowy łącznik między nartostradą Śnieżynka i Puchatek. Poszerzono już także dolną część trasy FIS, której nie używano od lat. Na Hali Szrenickiej, w miejscu starego basenu, powstaje zbiornik. Jest on niezbędny dla zapewnienia wody do armatek. Dośnieżanie będzie prowadzone na całej długości nartostrad, Hali Szrenickiej oraz tzw.„dojazdówkach”. W nadchodzącym sezonie śnieg z armatek będzie na trasach Lolobrygida, Śnieżynka, Puchatek i FIS. W kolejnym sezonie dośnieżone zostaną kolejne najwyżej położone obszary SkiArena Szrenica.

Wiadomo już, że budowa wyciągu nie wpłynie na ceny biletów, które podniesione zostaną o inflację oraz wyższy VAT, jaki obowiązywać będzie od stycznia 2011. Całodniowy karnet w sezonie 2010/2011 będzie zaledwie o 3 złote droży i kosztować ma 79 złotych.Ceny karnetów na Szrenicy są bardzo konkurencyjne.

Dla porównania w Harrachovie i Rokietnicach nad Izerą całodniowy bilet po sezonie kosztuje 81 złotych, a w szczycie sezonu 93 złote (wg kursu średniego NBP 1 CZK = 0,159 zł z dnia 15.10.2010), przy czym w Szklarskiej Porębie jest więcej tras zjazdowych niż w Harrachovie. Nowy cennik.

Nowy wyciąg daje nowe możliwości  uprawiania narciarstwa zjazdowego na szrenickich trasach. Szklarska Poręba chce zapewnić swoim gościom warunki do uprawiania narciarstwa na najwyższym europejskim poziomie.

Mapa tras na Szrenicy Mapa tras na Szrenicy