Skip to main content

Kronplatz - Plan de Corones: idealne miejsce rozpoczęcie sezonu i nie tylko.

Autor: |
Kronplatz (foto: P. Tomczyk)

Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie sezonu we Włoszech. Nasz wybór padł na Sudtirol i ośrodek Kronplaz.  Obawialiśmy się o warunki śniegowe na stokach, nasze wątpliwości rozwiała Pani w biurze podróży, w którym kupiliśmy nasz wyjazd.  Okazało się, że Kronplatz jest ośrodkiem w Dolomitach w którym sezon narciarski zawsze otwierany jest w terminie. Nawet u ubiegłym bezśnieżnym sezonie, stoki otworzone zgodnie z planem.

Mieszkaliśmy w miejscowości Kiens  (po włosku Chienes) oddalonej 12 km od dolnej stacji kolejki  Reischach (po włosku Riscone). Hotel zapewniał transport  na trasy narciarskie. Przed wyjściem mogliśmy sprawdzić aktualne warunki pogodowe na szczycie w telewizji. Z możliwości sprawdzenia pogody chętnie korzystaliśmy.

Szczyt góry Kronplatz  (po włosku Plan De Corones) 2275 m npm jest jedną ogromną polaną o łagodnych zboczach, można śmiało powiedzieć, że tereny powyżej granicy lasu to jedna trasa narciarska. W praktyce jest inaczej, polana podzielona jest na kilka tras.  W większości są to trasy niebieskie i czerwone,  według mojej oceny wszystkie te trasy są trasami łatwymi. Ze względu na dość duża dowolność w wyborze kierunku naszego zjazdu trzeba być bardzo uważnym. Musimy tak wybrać naszą trasę  aby nie doprowadzić do kolizji z innym narciarzem.  Jedynie trasa ze szczytu do Reischach Riscone oznakowana jako czarna jest trasą wymagającą ze względu na miejscami dość dużą stromiznę.

Na szczyt możemy dojechać z jednej  z trzech miejscowości Olang, Reischach Riscone, St. Vigil Enneberg. W każdej z nich dla osób przyjeżdżających własnym samochodem jest duży parking. Możemy wypożyczyć sprzęt jak i chwilę odpocząć po nartach.
Podsumowując uważam Kronplatz na miejsce gdzie śmiało można rozpocząć sezon. Możemy na tej górze rozruszać nasze ciało na łatwiejszych trasach, ale i znajdziemy trasy które będą dla nas bardzo wymagające.

Dojazd :
Do rejonu Kronplatz możemy dojechać z Polski poprzez Insbruk i przełęcz Brener zjazd na Brixen, następnie kierujemy się na Brunico. Innym wariantem dojazdy jest przejazd przez Klagenfurt, Villach, Spittal an der Drau, Lienz kierujemy się na Brunico.

- Długość tras 105 km
- 30 wyciągów
- Przepustowość wyciągów 63 900 osób na godzinę
- 200 armatek śnieżnych
- Strona WWW http://www.kronplatz.com

Kronplatz (foto: P. Tomczyk) Kronplatz (foto: P. Tomczyk)