Skip to main content
Newsy z Austrii

Nowości w Kaprun

W 1965 roku została otwarta pierwsza stacja narciarska na lodowcu w Kitzsteinhorn. Początkowo miało to być miejsce na letni odpoczynek, ale szybko się okazało, że śnieg utrzymuje się tutaj od października do maja, a to umożliwiło duży rozwój stacji narciarskiej. Obecnie to miejsce przyciąga zarówno miłośników nart i snowboardu, jak i turystów, którzy chcą napawać się niesamowitymi widokami z Gipfelwelt 3000.

Agnieszka Nowak
(źródło: www.kitzsteinhorn.at)
(źródło: www.kitzsteinhorn.at)

Na jesień 2015 roku przypada 50-letnia rocznica otwarcia stacji narciarskiej, dlatego też postanowiono zainwestować w budowę nowych kolejek Gletscherjet 3 i Gletscherjet 4 oraz odnowić cały centralny teren ośrodka. Nowe kolejki linowe mają wznieść to miejsce na jeszcze wyższy poziom. Ma być szybciej, bardziej komfortowo i wydajniej!

Gletscherjet 3 i 4, czyli szybciej i wygodniej

Gletscherjet 3 rozpocznie swój bieg w Alpincenter. Do dyspozycji będą 10-osobowe kabiny, chroniące przed warunkami atmosferycznymi oraz 8-osobowe podgrzewane kanapy. Przepustowość ma wynosić 3 600 osób/h, a czas wjazdu to 3:30 minut. Jeżeli chodzi o Gletscherjet 4, to będzie to kolej gondolowa z wagonikami dla 10 osób, która będzie unosić się ponad lodowcem Schmiedingerkees, aż do podnóża szczytu Kitzsteinhorn, czyli na wysokość prawie 3 000 m n.p.m.

Nowe warianty i możliwości na lodowcu

Nowe wyciągi znacznie zmienią centralny obszar narciarski na lodowcu. Zastąpiona zostanie kolej krzesełkowa Gratbahn, a wyciągi orczykowe: Kitz- i Kees-drag zostaną połączone w podwójny wyciąg orczykowy. Ponadto zostaną wymienione wyciągi Magnetköpfl.
W pobliżu Gletscherjet 3 i 4 powstanie wyciąg orczykowy dla początkujących narciarzy i snowboardzistów oraz dzieci. Stoki narciarskie będą szersze i bardziej dostępne dla wszystkich amatorów białego szaleństwa.

<content>19112</content>

„Glacial Round Trip”

Kitzsteinhorn stworzy w krótkim czasie unikalną alpejską atrakcję. Na wysokość 3 000 m n.p.m. będziemy mogli się dostać m.in. dzięki nowemu, wykutemu w skale tunelowi „Barbara”, który połączy górną stację Gletscherjet 4 z Gletscher Shuttle.

Nowe, lepsze czasy dla Kitzsteinhorn

Gletscherbahnen Kaprun AG zainwestuje w projekt restrukturyzacji około 25 mln Euro. Będzie on obejmował zmiany, które uwzględniają kwestie klimatyczne i turystyczne.
Oficjalne rozpoczęcie budowy rozpoczęło się w marcu 2014 roku w tunelu „Barbara”, natomiast otwarcie planowane jest na jesień 2015 roku, czyli dokładnie 50 lat po pierwszym wjeździe kolejką na Kitzsteinhorn.



    Zobacz również