Skip to main content
Newsy z Polski

Technologie w nartach Fischer na sezon 2010/2011

Przedstawiamy opisy technologii zastosowanych przez firmę Fischer w kolekcji nart na sezon 2010/2011.

Część z nich to technologie znane z poprzednich lat, część to nowinki przygotowane specjalnie na najbliższy sezon zimowy.

Artykuł powstał na podstawie danych z strony fischersports.com. Wszystkie zdjecia pochodzą z fischersports.com.

Ciąg dalszy pod zdjęciami i reklamą

Krawędzie

technologia edge reinforcement
wstawka z titanalu wzmacniająca krawędzie na odcinku pod butem. sprawia, że podczas zabawy na railu krawędź nie ulega wgnieceniu.

technologia world cup tuning
technologia wykańczania krawędzi i ślizgów nart. narty szlifowane są najwyższej jakości maszynach - takich, których używa się również do wykańczania nart jeżdżących w pucharze świata.

Płyty pod wiązania

FLOWFLEX 2.0
Oparte na zasadzie Flowflex (specjalne połączenie wiązania z nartą, na odcinku pod butem pozwalające na swobodne wygięcie narty, dzięki czemu nie traci ona kontaktu ze śniegiem i zachowuje idealny tor jazdy) ale o 30% lżejsze. Rozwiązanie zintegrowane już na etapie projektowania poprzez wykorzystanie technologi inmould (technologi wtrysku).

POWERRAIL
Rozwinięcie technologii Railflex - płyta jest szersza i niższa dla poprawienia przenoszenia siły. Cechy szczególne: beznarzędziowa regulacja, przystosowane do rentali.

RACE PLATE JR.
Płyta juniorska - Junior Race Plate. Identyczna do tej, którą stosuje się w modelach jeżdżących w pucharze świata.

Rdzeń - budowa wewnętrzna narty

AIR POWER
Rdzeń narty o mniejszej gęstości. Jest bardzo lekki - sprawia, że narta jest "łatwiejsza w obsłudze", a jazda nie wymaga dużego nakładu siły.

AIR CHANNEL
Kanały powietrzne biegnące wzdłuż rdzenia wykonanego z włókna szklanego. Konstrukcja taka jest niezwykle lekka, wytrzymała i zapewnia idealny rozkład siły nacisku na powierzchni narty.

AIR CARBON
Niezwykle lekki i bardzo wytrzymały, zaawansowany technologicznie materiał stosowany również w przemyśle lotniczym. Wykorzystany w konstrukcji nart, wpływa na "prowadzenie" i osiągi.

AIR CARBON TI
Niezwykle lekki i wytrzymały materiał będący połączeniem węglanu (Air Carbon) i tytanu. Gwarantuje doskonałą jakość jazdy i lepszą kontrolę nart.

CARBON TECH
Specjalna sieć włókien węglowych odpornych na skręcanie stosowana w konstrukcji nart. Sprawia, że narty są sztywne poprzecznie, lecz elastyczne wzdłużnie.

FIBER TECH
Specjalne połączenie włókien szklanych, które posiadają wyjątkową giętkość. Zastosowanie wspomnianej technologii sprawia, że narty doskonale radzą sobie w skręcie, są sztywne poprzecznie, lecz elastyczne wzdłużnie.

FUMA AIR CORE
Połączenie niezwykłej lekkości drewna - Fuma z technologią Air Core. Dzięki konstrukcji sandwichowej, narty są bardzo odporne na skręcanie i niezwykle stabilne. Niską wagę desek docenimy podczas podchodzenia, stabilność i zwinność podczas zjazdów.

I-BEAM
Technologia polegająca na zatopieniu włókien węglowych I-Beam w rdzeniu wykonanym z mielonego drewna. Rozwiązanie gwarantujące stabilność i sztywność poprzeczną narty - w każdych warunkach.

SANDWICH CONSTRUCTION
Laminowana konstrukcja z drewnianym rdzeniem i ścianami bocznymi; wzmacnia krawędzie, poprawia stabilność i wytrzymałość nart.

SANDWICH SIDEWALL CONSTRUCTION
Drewniany rdzeń z podwójną, titanalową powłoką; całość konstrukcji wzmocniona włóknem węglowym (Air Carbon). Efekt? Doskonałe trzymanie krawędzi i wyjątkowa płynność jazdy.

SANDWICH 25° SIDEWALL CONSTRUCTION
Specjalna konstrukcja płaskich ścian bocznych stosowana w nartach z grupy Twin Tip. Sprawia, że narty są niezwykle wytrzymałe i odporne na uszkodzenia.

COMPOSITE FRAME
Specjalna konstrukcja górnej warstwy odpowiedzialna za równomierny przekaz sił na obydwie krawędzie. Poprawia parametry jezdne i stabilność nart .

TUBE TECH
Wykonane z włókien węglowych rurki tworzą wewnętrzną strukturę nart. W efekcie powstają niezwykle lekkie narty o wyjątkowych właściwościach. Są sztywne poprzecznie i gwarantują optymalną płynność jazdy.

TITANAL 0.8/TITANAL 0.5
Drewniany rdzeń pokryty podwójną titanalową powłoką, wzmocniony kompozytem węglowym - Air Carbon. Konstrukcja wpływająca na doskonałe trzymanie krawędzi i płynną jazdę.

SIDEWALL CONSTRUCTION
Konstrukcja ścian bocznych mająca na celu zapewnić krawędziom stabilność i wytrzymałość.



    Zobacz również