Skip to main content

Leitner zbuduje "Gauxjoch & Trattenbach", najbardziej zrównoważone wyciągi w KitzSki

Autor: |
Skiing @ Hahnenkamm  © KitzSki Werlberger
Skiing @ Hahnenkamm © KitzSki Werlberger

KitzSki zastępuje przestarzałe wyciągi F6 Gauxjoch i F7 Trattenbach nowoczesnymi 6-osobowymi kolejkami krzesełkowymi. Bergbahn Kitzbühel przeznacza na ten cel około 23 mln euro. Projekt ten kompleksowo obejmuje wszystkie główne aspekty (społeczne, ekologiczne i ekonomiczne) zrównoważonego rozwoju. Firma LEITNER podziela to podejście i wspiera Bergbahn Kitzbühel w tym względzie, oferując duże know-how i najnowsze technologie.

Kitzbuehel. Wraz z budową nowych wyciągów Gauxjoch i Trattenbach, Bergbahn Kitzbühel inwestuje, aby móc zaoferować zwyczajowo wysoką jakość i nadal być pionierem w zakresie nowoczesnych systemów wyciągów i komfortu, podkreśla burmistrz dr Klaus Winkler, przewodniczący Rady Nadzorczej Bergbahn Kitzbühel. "Z tego powodu nasi goście i mieszkańcy szczególnie docenią tę nową ofertę. Dzięki tej inwestycji Bergbahn Kitzbühel umacnia się również w roli niezawodnego pracodawcy i silnego partnera dla regionu" - mówi dr Klaus Winkler.

W budowę dwóch nowych 6-osobowych wyciągów krzesełkowych zainwestowane zostanie około 23 mln euro. Oddanie do użytku planowane jest na grudzień 2023 roku. Całkowity czas budowy wyniesie około sześciu miesięcy. Rozpoczęcie budowy planowane jest na połowę/koniec maja. "Od samego początku było dla nas bardzo ważne, aby zbudować najbardziej zrównoważone obiekty, jakie są obecnie dostępne. To kolejny powód, dla którego wybraliśmy naszego wieloletniego partnera, firmę LEITNER. Byli w stanie przekonać nas najlepszymi koncepcjami w tym zakresie."

Mag. Christian Wörister, dyrektor generalny Bergbahn Kitzbühel, z wielką niecierpliwością czeka na kolejny sezon zimowy. "KitzSki zawsze było produktem premium i takim pozostanie w przyszłości. Wyciągi Trattenbach i Gauxjoch są niezbędne do połączenia głównych terenów narciarskich Kitzbühel, Kirchberg i Pengelstein z Resterhöhe. KitzSki jest również bardzo popularny wśród naszych gości ze względu na tę przestronność", mówi Mag. Christian Wörister. Wyposażenie obu wyciągów krzesełkowych zapewnia najwyższy komfort jazdy:

  • indywidualne siedzenia premium,
  • z inteligentnym ogrzewaniem siedzeń,
  • lekko przyciemniany daszek chroniący przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
  • duża prędkość do 6 m/s
  • i teoretyczna zdolność przewozowa 2.400 osób na godzinę na jeden wyciąg krzesełkowy.
  • Bramki z czytnikami Mobile Flow w obu obiektach są również idealne do biletów na smartfony.

"Czas oczekiwania w godzinach szczytu zostanie skrócony dzięki zwiększonej przepustowości nowych 6-osobowych wyciągów krzesełkowych. Oferują one idealne warunki do promowania również cyfryzacji. We współpracy z sitour będziemy mogli udostępnić cenne informacje w czasie rzeczywistym o naszych systemach infotainment w obszarze wyciągów krzesełkowych Trattenbach i Gauxjoch. Dla naszych gości oznacza to również większe bezpieczeństwo na terenie narciarskim." Dodaje Christian Wörister.

Innowacje Leitner spotykają się z pionierskim duchem KitzSki

"KitzSki było zawsze jednym z tych partnerów, z którymi rozwijano i testowano nowe pomysły, aby poprawić komfort i wrażenia z jazdy na nartach dla klienta końcowego", mówi z zadowoleniem Martin Leitner. Wraz z budową nowych wyciągów krzesełkowych do sterowania obu systemów po raz pierwszy w Austrii zostanie wdrożony LEITNER EcoDrive, automatycznie adaptujący się regulator prędkości w kolejkach linowych.

A oto jak to działa: LEITNER EcoDrive reguluje prędkość systemu na podstawie systemu kamer, które rejestrują liczbę gości oczekujących na stacjach. Dzięki temu można zaoszczędzić nawet do 20 proc. energii.

Kolejną nowością będzie wyposażenie zadaszenia stacji w system fotowoltaiczny (PV). Poliwęglanowe szyby stacji LEITNER Premium zostaną zastąpione zakrzywionymi panelami z elementami PV. Stacja zaprojektowana przez Pininfarinę jest najlepiej przystosowana do uzyskania optymalnej produkcji energii.

Zastosowano w niej również system Intelligent Heat Detector (IHD). Został on opracowany przez pracowników Bergbahn Kitzbühel i wdrożony wspólnie z firmą LEITNER. Dzieje się to w tle: Za pomocą czujnika ciepła na pojeździe referencyjnym w systemie i poprzez bariery dostępu, system IHD może automatycznie regulować ogrzewanie siedzeń i w ten sposób przyczynia się do oszczędności energii i zrównoważonego wykorzystania ogrzewania siedzeń.

 

Skiing @ Hahnenkamm  © KitzSki Werlberger Skiing @ Hahnenkamm © KitzSki Werlberger