Skip to main content
Samochód zimą

Jazda po puchu

Jazda na nartach to nie tylko nartostrady, trasy ubite ratrakami.

Są miejsca gdzie śnieg nie jest tknięty przez cokolwiek innego niż wiatr i słońce. Tutaj widać czym jest jazda w świeżym puszystym kopnym śniegu ... coś wspaniałego !

Inwektyw

Jednak aby uzyskać takie efekty trzeba stosować się do pewnych zasad obowiązujących w jeździe w kopnym śniegu . Technika jazdy w takich warunkach zależy od grubości puchu.
Jeżeli jest to warstwa kilkucentymetrowa (3-4)
to styl jazdy nie różni się specjalnie od normalnego na trasie ubitej. Trzeba tylko jechać bardziej "od stoku" , a przy zakrętach stosować minimalną rotacje w kierunku skrętu.

Jeżeli mamy głęboki śnieg styl jazdy różni się znacznie.
Skręty wymagają większej rotacji i stopniowego zwiększania krawędziowania , podczas skrętu staramy się obie narty obciążać równomiernie .Uzyskujemy je przez nieznaczne pochylenie kolan do wewnątrz skrętu W puszystym śniegu wystepuje "efekt narty wodnej" im większa prędkość tym łatwiej wykonywać skręty . Przed wykonaniem rotacji należy odciążyć przody nart tak aby wydostały się na powierzchnię śniegu . Skręt odstokowy wymaga dużego odciążenia nart, które uzyskujemy przez wykonanie drobnego zasymulowania skrętu dostokowego zaniechanego w momencie ,kiedy poczujemy odciążenie nart oraz wyjścia nogami w górę. Natychmiast po tym należy wykonać rotację. Aby jazda była płynna należy wykonywać krótkie nieobszerne skręty i dostosować zakrawędziowanie ,tak aby nie szarpać nartami. Po małym treningu jazda ta będzie dawała wiele przyjemności . Narty dociążamy w środku skrętu natomiast odciążamy pomiędzy nimi. Ten styl jazdy wymaga od narciarza doskonałej koordynacji i wyczucia w jeździe dynamicznej . Jednak warto poznać tą technikę, ponieważ jazda w puszystym śniegu z charakterystycznym pióropuszem puchu daje ogromną satysfakcję i poczucie wolności...
(c) Inwektyw


    Zobacz również