Skip to main content
Newsy z Austrii

Co nowego w regionie Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn

W sezonie zimowym 2024/2025 region narciarski Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn wprowadza szereg innowacji i ulepszeń. Jednym z najważniejszych jest nowa kolejka linowa w Fieberbrunn, która znacząco poprawia komfort i wydajność transportu narciarzy

mat. prasowe / Narty.pl / Piotr Burda
Wizualizacja górnej stacji nowej kolei gondolowej Fieberbrunn /  © fieberbrunn.com
Wizualizacja górnej stacji nowej kolei gondolowej Fieberbrunn / © fieberbrunn.com

W sezonie zimowym 2024/2025 region narciarski Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn wprowadza szereg innowacji i ulepszeń. Jednym z najważniejszych jest nowa kolejka linowa w Fieberbrunn, która znacząco poprawia komfort i wydajność transportu narciarzy.

Kilka liczb i dat związanych z projektem:

  • Typ instalacji: 10 EUB - Doppelmayr
  • Rozpoczęcie budowy: Kwiecień 2024 r.
  • Zakończenie: Grudzień 2024 r.
  • Zdolność przewozowa: 2 500 osób na godzinę
  • Długość pochylni: 3013 m
  • Prędkość: 6 m/s
  • Różnica wysokości: 806 m
  • Liczba kabin: 95

Wyciąg orczykowy Zillstatt przy środkowej stacji Streuböden w Fieberbrunn również zostanie całkowicie odnowiony na nadchodzący sezon zimowy: poprzez nieznaczne skrócenie wyciągu w obszarze stacji dolnej, zostanie utworzony równy obszar, a dostęp będzie łatwiejszy. Nowy bezstopniowy napęd pomoże dzieciom i początkującym narciarzom łatwiej nauczyć się korzystać z wyciągu orczykowego.

Wybierasz się na narty do Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn? Szukasz hotelu czy apartamentu wakacyjnego? Zarezerwuj nocleg z naszego linku afiliacyjnego, ty będziesz zadowolony z dobrej ceny i doskonałej jakości, a my otrzymamy wsparcie na działanie portalu, dziękujemy. 

B4 12er NORD i most narciarski w Hinterglemm

Istniejąca kolejka linowa z 1989 r. została zastąpiona 10-osobową jednolinową kolejką gondolową - identyczną z kolejką linową 12er KOGEL. Stacja dolna została przeniesiona do doliny, a nowy most narciarski nad główną drogą zapewnia wygodny i bezpieczny dostęp bezpośrednio do dwóch stacji Hochalmbahn i 12er NORD. Wjazd jest szybki, a przepustowość wynosi 2600 osób na godzinę. 

Inwestycja w liczbach:

  • Typ instalacji: 10 EUB - Doppelmayr
  • Rozpoczęcie budowy: Kwiecień 2024 r.
  • Zakończenie: Listopad 2024 r.
  • Zdolność przewozowa: 2 600 osób na godzinę
  • Długość pochylni: 1 936 m
  • Prędkość: 6,5 m/s
  • Różnica wysokości: 875 m
  • Czas podróży: 6,51 min
  • Liczba kabin: 56

Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Alpejskim Saalbach 2025 - od 4 do 16 lutego 2025 r.

Region przygotowuje się również do organizacji Mistrzostw Świata w Narciarstwie Alpejskim 2025 w Saalbach. Wydarzenie to ma być wzorem zrównoważonego rozwoju dla przyszłych imprez sportowych. Organizatorzy kładą nacisk na krótkie odległości, dobrą dostępność pieszą do wszystkich 'hotspotów' imprezy oraz wykorzystanie nowoczesnej infrastruktury kolejek górskich i tras narciarskich. Planowane są również optymalne opcje dojazdu transportem publicznym.

Mistrzostwa mają być organizowane zgodnie z normą ISO 20121 dla zrównoważonych wydarzeń oraz 'Wytycznymi dla Zielonych Wydarzeń' FIS i lokalnych władz. Energia do sztucznego naśnieżania będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych, takich jak hydroenergetyka, energia wiatrowa, fotowoltaika i biomasa. Nowoczesne technologie pozwolą znacznie zmniejszyć zużycie energii. Ponadto, systemy fotowoltaiczne na budynkach wyciągów będą generować energię odnawialną, a procesy naśnieżania będą wykorzystywać zbiorniki wodne, które zapewnią 100% zwrotu wody do natury

 

 


  • - Redaktor naczelny Piotr Burda

Zobacz również