Skip to main content

Ischgl największy klimatycznie neutralny ośrodek narciarski w Alpach

Autor: |
Ischgl rozpoczyna sezon 2019/2020 jako największy klimatycznie neutralny ośrodek (foto: © TVB Paznaun - Ischgl)
Ischgl rozpoczyna sezon 2019/2020 jako największy klimatycznie neutralny ośrodek (foto: © TVB Paznaun - Ischgl)

Podczas gdy wszyscy mówią o zmianach klimatycznych, Ischgl  coś z tym robi. Alpejska wioska znana ze swojego wspaniałego stylu życia rozpoczyna sezon zimowy 2019/20 jako największy, neutralny klimatycznie ośrodek narciarski w Alpach.

 

Ischgl wdrożył szereg środków ochrony środowiska w celu zmniejszenia emisji CO2 w całym obszarze narciarskim, w tym w wielu schroniskach i tawernach górskich. Silvrettaseilbahn AG jest zaangażowana w  zrównoważenie wszystkich nieuniknionych emisji dwutlenku węgla poprzez uznany na całym świecie projekt ochrony klimatu i program zalesiania w lokalnej dolinie.

Pomyśl globalnie, działaj lokalnie - Ischgl jest pierwszym dużym ośrodkiem narciarskim w Alpach, który stał się neutralny klimatycznie. Podjęto inicjatywę mającą na celu zminimalizowanie emisji CO2.

Jak zostanie ona wdrożona w praktyce? Od tego sezonu wszystkie wyciągi narciarskie na terenie narciarskim Ischgl będą zasilane niemal wyłącznie energią odnawialną, głównie ze stacji wodnych w Paznaun. Ponadto systemy odzyskiwania energii słonecznej i ciepła w regionie pozwolą zaoszczędzić około 80 000 litrów oleju opałowego, co odpowiada 244 tonom CO2 rocznie. Niedawno otwarta restauracja Ischgl Slope Food i stacja w dolinie Gampenbahn są ogrzewane energią geotermalną.

Ciąg dalszy pod galerią
Ischgl rozpoczyna sezon 2019/2020 jako największy klimatycznie neutralny ośrodek (foto: © TVB Paznaun - Ischgl) Ischgl rozpoczyna sezon 2019/2020 jako największy klimatycznie neutralny ośrodek (foto: © TVB Paznaun - Ischgl)

Noclegi w Ischgl

Booking.com

Hotele w Ischgl

Silvrettaseilbahn AG rozszerzyła nawet koncepcję zrównoważonego kurortu o sprzęt do naśnieżania i pielęgnacji: wszystkie urządzenia do naśnieżania są wyposażone w technologię GPS umożliwiającą dokładny pomiar głębokości śniegu, dzięki czemu armatki śnieżne wytwarzają śnieg tylko tam, gdzie jest potrzebny. Dzięki temu oszczędza się energię elektryczną i wodę potrzebną do produkcji śniegu, a także liczbę godzin pracy ratraków śnieżnych, co pozwala zaoszczędzić kolejne 150 ton CO2 rocznie. Region poczynił również znaczne inwestycje w sieć autobusów dla narciarzy, aby zmniejszyć ruch samochodów osobowych w Paznaun - co jeszcze bardziej zmniejsza emisję CO2. Wreszcie, w ostatnich latach wokół Ischgl posadzono ponad 10 000 drzew.

W dniu 07.11.2019 r. firma Silvrettaseilbahn AG otrzymała neutralny klimatycznie certyfikat dla regionu narciarskiego Ischgl od ClimatePartner, przodującego eksperta w dziedzinie ochrony klimatu.

Booking.com

Brak planu(i) B: Ischgl ustanawia punkt odniesienia dla lokalnych programów ochrony klimatu.

"Naszym celem jest zrekompensowanie emisji, których nie da się uniknąć dzięki uznanemu projektowi ochrony klimatu i programowi zalesiania w Paznaun. Pozwoli nam to zrekompensować emisję CO2 generowaną przez naszą działalność narciarską",mówi Günther Zangerl, prezes Silvrettaseilbahn AG. Ischgl świadomie zdecydował się zrekompensować swoją emisję CO2 poprzez wsparcie certyfikowanego projektu zalesiania w Peru oraz regionalnego programu w Paznaun i Ischgl. "Uważamy, że ważne jest, aby nasze alpejskie ojczyzny, a w szczególności nasze lasy, które są niezbędne dla ochrony środowiska i stanowią siedlisko dla licznych gatunków fauny i flory, również skorzystały z naszego zaangażowania. Lokalny program zalesiania jest doskonałym uzupełnieniem certyfikowanego projektu zalesiania w Peru", dodaje Zangerl.

Przyszłe inicjatywy mające na celu zmniejszenie emisji CO2

Ischgl zobowiązał się do ograniczenia emisji CO2 w przyszłości. Nowy Silvretta Spa, którego otwarcie zaplanowano na zimę 2022/2023 r., będzie w dużej mierze ogrzewane energią geotermalną. Już sam ten środek zmniejszy emisję CO2 w regionie o około 1300 ton rocznie. Ośrodek narciarski planuje również zakup hybrydowych ratraków śnieżnych, których zużycie paliwa jest o 20 procent niższe niż w przypadku maszyn konwencjonalnych.