Skip to main content

W Zieleńcu ruszyła budowa nowej kolei linowej

Autor: |
Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe)
Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe)

Stacja narciarska Zieleniec Ski Arena rozpoczęła oficjalne przygotowania do kolejnego sezonu narciarskiego. Jednym z najważniejszych elementów tego procesu jest budowa nowej kolei linowej, która ruszyła w ostatnich dniach czerwca.

Stacja narciarska od wielu sezonów stawia na intensywny rozwój, co jest wynikiem rosnącego zainteresowania samą Kotliną Kłodzką, ale przede wszystkim znakomitymi warunkami panującymi w tym rejonie przez większość narciarskiego sezonu. Idzie za tym konieczność rozbudowy całego ośrodka, przede wszystkim narciarskiej infrastruktury.

<content>43787</content>

Budowa nowej kolei G10 - Tatralift (typ TS-4) rozpoczęła się w ostatnich dniach czerwca. Będzie ona wyposażona będzie w 4-osobowe kanapy i zlokalizowana w środkowej części góry Szerlich w centralnym miejscu Zieleńca, tuż obok znajdującego się w tym miejscu niegdyś wyciągu orczykowego N10.

Cały czas szukamy nowych okazji i rozwiązań, które przyczynią się do poprawy komfortu użytkowania naszej stacji przez narciarzy i snowboardzistów” - mówi Grzegorz Głód, menedżer stacji w Zieleńcu. „Nowa, 4-osobowa kolej, znacząco zwiększy dostępność narciarskich tras i w jeszcze większym stopniu poprawi przepustowość Zieleniec Ski Areny” - dodaje Grzegorz Głód.

Przedsięwzięcie jest wspólnym projektem dwóch zielenieckich ośrodków - Nartoramy i Gryglówki. Planowany termin oddania kolei G10 to grudzień 2018 roku, czyli najpewniej tuż po rozpoczęciu kolejnego narciarskiego sezonu.

<content>40832</content>

Nowa kolej będzie bardzo ważnym elementem gęstej sieci infrastruktury w Zieleńcu, ponieważ wypełni lukę w centralnej jego części. Górna stacja znajdować się będzie tuż obok górnej stacji kolei W3, potocznie zwanej Pomarańczową Kanapą. Jej uruchomienie otworzy przed narciarzami nowe możliwości korzystania z zielenieckich stoków oraz skróci i tak niewielkie już kolejki przy dolnych stacjach. Elementami towarzyszącymi budowie kolei będzie instalacja sztucznego naśnieżania oraz oczywiście sztuczne oświetlenie.

Dane techniczne dotyczące nowej kolei G10:

  • położenie dolnej stacji 871 m npm
  • położenie górnej stacji 1017 m npm
  • długość po stoku ok - 600 m
  • średnie nachylenie stoku 24%
  • różnica wzniesień kolei 146m
  • stacja napędowo-napinająca z taśmą rozbiegową na dole
  • stacja przewojowa na górze
  • podpory trasowe szt. 8
  • krzesła 4 osobowe szt. 90
  • silnik – 160 KW
  • przepustowość 2400 osób /godz
  • prędkość jazdy 0- 2,5 m/sek

Dokładną lokalizację kolei już dziś można dokładnie podejrzeć na dostępnej na naszej stronie mapie (G10), gdyż została ona już wcześniej zaprojektowana - oznaczona jest na razie jedynie kolorem szarym, jako kolei będąca wcześniej w fazie planów a dziś w budowie.

Ciąg dalszy pod galerią
Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe) Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe)
Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe) Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe)
Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe) Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe)
Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe) Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe)
Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe) Budowa nowej kolei linowej (foto: materiały prasowe)