Skip to main content

Targi ISPO 2002 - co nowego.

Autor: |

Bez ograniczeń - innowacje i nowe trendy w sprzęcie narciarskim w sezonie 2002/2003

<font face="Tahoma" size="2"><b>Z zapowiedzi przed targowych można wysnuć następujące 3 trendy które zdominują przyszły sezon</b></font>

  • <font size="2" face="Tahoma">przemysł skupi się na kobietach: lżejsze narty, mniej twarde buty i wiązania bez płyt</font>

  • <font size="2" face="Tahoma">narty z chipami: inteligentne narty dostosowujące się do zmiennych warunków na trasie, do różnych rodzajów śniegu</font>

  • <font size="2" face="Tahoma">zwiększony kontakt ślizgu ze śniegiem dzięki wykorzystaniu ciśnienia oleju w płycie narty</font>

<font face="Tahoma" size="2">Firmy narciarskie w przyszłym roku walczyć będą o kobiety (40 % osób uprawiających narciarstwo to przedstawicielki płci pięknej). Wiodące firmy: Rossignol, Atomic, Voelkl czy Dynastar przygotowują pełną gamę sprzętu tylko dla kobiet. Oczywiście pamiętają również o strojach... Jednym słowem... Panowie drżyjcie o stan swoich kont.</font>

<font face="Tahoma" size="2">Teraz o kilku ciekawostkach technologicznych przygotowanych przez producentów nart.<br><br><b>HEAD</b> - Technologia Intellifibers, nowa magiczna formuła znana z rakiet tenisowych, zostanie zastosowana w nartach. Włókna te mają sprawić że narta będzie sama dostosowywała się do zmieniających się warunków na trasie. Wklejone porzecznie w nartę włókna zamieniają energię mechaniczną w energię elektryczną, która doprowadzona zostaje do "chipa" wmontowanego pod wiązaniem gdzie zostanie zwielokrotniona siedmokrotnie poczym skierowana z powrotem do włókien w narcie. Powodując przeciwdziałanie i rozciągnięcie włókien, co skoryguje skręt.<br>Wyżej wymienione rozwiązanie znajdzie zastosowanie w nartach Head Cyber i Head Cyber 300.<br><br><b>VOLKL</b> - Wprowadza połączenie dwóch znanych już z lat poprzednich technologii: Motion System (wiązanie montowane na szynie - likwiduje wpływ wiązania na zginanie narty) i Piston Control (technologia wykorzystująca ciśnienie oleju do zapewnienie doskonałego kontaktu narty z podłożem). Nowa technologia wynikająca z połączenie ww nosi nazwę <b>Piston Control Motion. </b>Znajdzie ona zastosowanie w topowych modelach firmy: 5Star i 4Star.<br><br><b>K2</b> - Topowa krótka narta slalomowa Mach S zostanie zintegrowana z płytą. K2 szykuje całą gamę sprzętu dla kobiet ,reklamowanego jako "stworzony dla kobiet przez kobiety". Narty mają być o ok. 15% lżejsze i ok. 10% bardziej miękkie.<br><br><b>ATOMIC</b> - Pamięta również o kobietach, dedykując im specjalną linię swych produktów. Dla najbardziej wymagających klientów przygotowane będzie specjalne "zawieszenie" race chassis montowane pomiędzy nartą i wiązaniem co ma zapewnić większą kontrolę przy dużych szybkościach.<br>Ślizgi nart Atomica przejdą rewolucje w przyszły sezonie. W zależności od przeznaczenia narty jej ślizg będzie wykonany w różnych technologiach. Na przykład narty z grupy "carvers" będą miały ceramiczne wstawki w newralgicznych miejscach ślizgu (wzdłuż krawędzi). Ma to zmniejszyć to minimum opór tarcia. Narty Twin Tip z kolei będą wyposażone w ślizg e-base w strefie skrętu przed wiązaniami by zabezpieczyć je przed silnym naciskiem. Z kolei WC Racing Base będzie miał zastosowanie w&nbsp; nartach sportowych, wysoka gęstość molekularna ma gwarantować maksymalny "poślizg".<br><br><b>DYNASTAR</b> - Również skupia się na kobietach, nowa linia sprzętu o nazwie Exclusiv będzie spełniała wymogi kobiecej klienteli. Model Exckusive9 ma przesunięty środek ciężkości do przodu dzięki czemu narta łatwiej wchodzi w skręt, a skręty są bardziej regularne.<br>Zwolennicy jazdy w puchu i freeridu będą na pewno zainteresowani nowym modelem "Inspired by Nobis" powstałym przy współpracy z jednym z najlepszych freeriderów świata.<br><br><b>ELAN</b> - Przygotowuje na przyszły sezon 25 nowych modeli. Linia nart allround carver "Integra"&nbsp; zostanie powiększona z 4 do 6 modeli, każdy wyposażony w płytę.<br><br><b>BLIZZARD</b> - Wprowadzi "Race Twin Compressor" innowacyjną wersję tegorocznego przeboju. Doświadczenia uzyskane przy wprowadzaniu ww technologii zostaną wykorzystane przy produkcji nart serii "Sigma".<br><br><b>KNEISSL</b> - Pokaże 10 nowych modeli, pięć z nich należy do serii all-mountain. Producent wyposaża je w 3 nowe technologie: "Direct Impulse", "Impulse" i " Impulse Lite.</font>