#
Skip to main content

Promocja ośrodka wczasowego w górach z pomocą internetu

Ośrodki wczasowe w górach stale borykają się z nowymi problemami. Zmiany klimatu wpływają na sezon zimowy. Do tego pojawiły się problemy z pandemią i ograniczenia w turystyce. Jak zatem skutecznie promować swój ośrodek gdy turyści zaczną na nowo szukać miejsc do wypoczynku w górach? W tym tekście przyjrzymy się kilku sprawdzonym radom jak z pomocą internetu dotrzeć do nowych klientów.

Reklama - różne sposoby dotarcia do klienta

Mamy kilka możliwości jak reklama w Google Ads, na Facebooku, Instagramie. Każda z nich daje unikalne możliwości dotarcia do klienta:

  • Google Ads pozwoli ci dotrzeć do klienta, który szuka wypoczynku w konkretnym rejonie np. wpisując apartamenty Zakopane
  • Facebook i Instagram pozwoli ci dotrzeć do klientów o konkretnych zainteresowaniach jak góry, narty, sport, snowboard itd. Można tu bez końca dopracowywać grupy odbiorców


Potrzeba czasu aby przekonać się, która reklama jest skuteczna. W idealnym scenariuszu warto dążyć do tego by reklamę prowadzić zarówno na Google Ads jak i na Facebooku, bo taka dywersyfikacja pomoże dotrzeć do różnych klientów.

Co robi konkurencja?

Warto sprawdzić co w zakresie reklam robi konkurencja. Są narzędzia jak Biblioteka Reklam Facebooka, gdzie można podejrzeć jakie kampanie reklamowe prowadzi dana strona na Facebooku i Instagramie. Zobaczysz jakie kreacje reklamowe stosuje, jakimi promocjami zachęca do wizyty i wiele innych. Na bazie takiej analizy łatwo można usprawnić swoje własne kampanie reklamowe.

Strona internetowa i jej widoczność

Nie można zapominać o tym, że od skuteczności reklamy zależy to jak przekażesz ofertę. Najczęściej jest ona prezentowana na stronie internetowej twojego ośrodka. Zadbaj zatem o odpowiedni user experience, możesz zlecić audyt UX by znaleźć rzeczy warte poprawy.

Będąc przy temacie strony internetowej. Również tu można popracować nad jej widocznością. Jest kilka kanałów ruchu. Reklamy to kanał płatny. Jest też kanał bezpłatny czyli wejścia organiczne. Możesz je zwiększyć z pomocą SEO. Pomoże ci w tym specjalista lub możesz poszukać wielu poradników na temat pozycjonowania własnej strony. Na pewno ważne są treści. Strony, które mają:

  • odpowiednio dużo treści dobrej jakości,
  • dobrze przygotowaną strukturę strony (rozbicie ofert na szukane zapytania),
  • mocną i zaufaną domenę


mają szansę na osiąganie dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania i ściąganie ruchu z wyszukiwarki.

Jeśli jest to kanał ruchu, który ciebie interesuje to na pewno warto zacząć od dobrego rozeznania się w tym jak ludzie szukają i na czym warto się skupić. Nie myśl o najtrudniejszych zapytaniach jak noclegi Zakopane. Sprawdź potencjał długiego ogona. Są łatwiejsze frazy, bardziej szczegółowe na które masz większe szanse pojawić się w top 10. W analizie słów kluczowych mogą pomóc darmowe narzędzia jak np. Ubersuggest.

Twój wizerunek w sieci

Na decyzje wielu klientów ma wpływ również twój wizerunek. Najłatwiej zbudujesz go z pomocą social mediów. Odpowiednio prowadzone profile na Facebooku czy Instagramie mogą zachęcić do wizyty właśnie w twoim ośrodku.

Takie posty możesz też potraktować jako jeden z elementów twojej reklamy i wykorzystać możliwości płatnej promocji jakie daje Facebook i Instagram, radzi specjalista ds. reklamy z carted.pl. Tym bardziej że Facebook ucina dość mocno zasięgi organiczne i po prostu warto tu przeznaczyć nawet niewielkie kwoty na promocję każdego z postów. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

Nowoczesne media - filmy

Wspomnieliśmy o treściach i ich znaczeniu. Treści to nie tylko słowo pisane ale też inne media jak np. filmy. Jeśli uzupełnisz stronę o materiały multimedialne - czy to krótkie filmy z prezentacją ośrodka, atrakcji w okolicy czy nieco dłuższych - masz szansę wyróżnić się spośród konkurencji.
Dodatkowo takie filmy warto dodać na YouTube. To druga po Google wyszukiwarka i z jej pomocą zwiększasz szanse na dotarcie do nowych potencjalnych klientów.

Możesz też dodawać filmy na Facebook i Instagram. Jak widzisz jeden przygotowany film może być wykorzystany w kilku miejscach.

Testy, testy

Nie ma jednego sprawdzonego scenariusza i tu zawsze będą pomocne testy. Przedstawiliśmy kilka różnych pomysłów na dotarcie do potencjalnego klienta, który może być zainteresowany wizytą w górach w twoim ośrodku. Różne kanały mogą mieć różny poziom skuteczności dlatego warto sprawdzać poziom ich konwersji (zrobisz to bezpośrednio w panelu reklam, można też założyć odpowiednie cele w Google Analytics). Mając takie informacje możesz przesuwać budżety na najlepiej sobie radzące kampanie.