Skip to main content

Gdzie na narty? - Przestawiamy Madonna di Campiglio i Pinzolo

Autor: |
Madonna di Campiglio - chwila relaksu (foto: P. Tomczyk)

Jednym z najbardziej popularnych, wśród Polaków ,miejsc spędzania wakacji zimowych jest Madonna di Campiglio. Jeśli wybieracie się do Madonnę to równie dobrze możecie wybrać jako bazę noclegową spokojniejsze i równie malownicze Pinzolo lub Carisolo, gdzie ceny hoteli o takiej samej liczbie gwiazdek potrafią być o połowę niższe od cen w samej Madonnie.

Planując miejsce rozpoczęcia sezonu 2018//19 skorzystaliśmy z tej rady i wybór padł na Hotel Denny*** w Carisolo, gdzie tydzień przed Świętami założyliśmy pierwsze w tym sezonie ślady na śniegu.

Co wpłynęło na wybór ośrodka to już napisaliśmy, ale co wpłynęło na termin ? Na nasz wybór, wpływ miały cztery czynniki:

• Dla Włochów termin świąteczny jest sezonem wysokim, stąd wiemy, że tuż przed świętami, jeśli warunki pogodowe na to pozwolą, większość tras i wyciągów będzie czynne.
  • Drugim powodem jest to, że pomimo zbliżających się świąt i dobrze przygotowanych tras, nie będzie tłoku na stokach.
  • Trzecim powodem są finanse. Hotele, apartamenty w tym terminie mają przyzwoite ceny, można również skorzystać z promocyjnych ofert, takich jak  oferta freeski biura Dolomity Tour z Katowic.
  • Ostatnim, równie ważnym powodem wyboru terminu, była data rozegrania zawodów Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim. Zawody odbyły się w sobotę w ostatnim dniu naszego pobytu w Madonna. Po dniu na nartach kibicowaliśmy w zawodnikom w slalomie.

Od właściciela hotelu otrzymaliśmy vouchery na darmowe bilety. W kasie przy gondoli w centrum Madonny vouchery wymieniliśmy na wejściówki na Puchar Świata. Jest to powszechna polityka hoteli i organizatorów zawodów w Madonna di Campiglio.

<content>43787</content>

Zawody odbywają się wieczorem, jest to wielkie święto sportu dla Madonny di Campiglio. Imprezie sportowej, towarzyszą kiermasze, koncerty. Cała miejscowość imprezuje. Jedynym minusem, jest brak miejsc parkingowych. My nasz samochód, pozostawiliśmy na parkingu przy stoku u podnóży Groste.

Zawody w tym sezonie wygrał Szwajcar  Daniel YULE, drugie miejsce zajął Austriak  Marco SCHWARZ, trzecie również Austriak  Michael MATT.

Ciąg dalszy pod galerią
Madonna di Campiglio - chwila relaksu (foto: P. Tomczyk) Madonna di Campiglio - chwila relaksu (foto: P. Tomczyk)
Hotel Denny - nasza baza (foto: P. Tomczyk) Hotel Denny - nasza baza (foto: P. Tomczyk)
Snowpark w Madonna di Campiglio (foto: P. Tomczyk) Snowpark w Madonna di Campiglio (foto: P. Tomczyk)
Mamy bilety na zawody Pucharu Świata (foto: P. Tomczyk) Mamy bilety na zawody Pucharu Świata (foto: P. Tomczyk)
Bombardino - najlepiej smakuje na stoku (foto: P. TomczyK) Bombardino - najlepiej smakuje na stoku (foto: P. TomczyK)

Puchar Świata w Madonna di Campiglio

Mieszkając cały tydzień w Pinzolo i jeżdżąc codziennie na nartach, postanowiliśmy odwiedzić wszystkie miejscowości, do których można dojechać na nartach. Niestety planu nie wykonaliśmy, nie udało nam się dotrzeć do Folgaridy. Pogoda i odległość nie były naszymi sprzymierzeńcami. Odległość Folgaridy od Pinzolo w obydwie strony, to ładnych kilka godzin na nartach i  jazda wyciągami.  Wybierając się z Pinzolo do Madonna trzeba pamiętać że ostatni wagonik powrotny do Pinzolo w grudniu jest o godzinie 15:45. Sama jazda wagonikiem to około 20 minut.

Aby móc podróżować na nartach po tych wszystkich ośrodkach trzeba pamiętać, aby kupić odpowiedni skipass.

Mamy do wyboru Super Skiramę lub skipass łączny na wyciągi w Madonna, Pinzolo, Marileva, Folgarida.

Gdy nie chcemy podróżować pomiędzy miejscowościami, możemy kupić skipass tylko na jeden ośrodek. Dla przykładu obecnie skipass na wyciągi w Pinzolo, jest tańszy od skipassa na wszystkie ośrodki o 71 Euro.

Jeśli chcemy spędzić część wakacji na stokach Pinzolo, a część na stokach Madonny, według nas jest opłacalne zakupienie skipassa oddzielnie na 3 dni w Pinzolo i na 3 dni w Madonna. W szczycie sezonu zaoszczędzimy według dzisiejszych cen 45 Euro.

Sprawdziliśmy ile tras i wyciągów oferuje ośrodek w Pinzolo

Oferta to 19 tras o długości ponad 30 km z możliwością dotarcia na nartach do pozostałych 120 km w Skiarea Campiglio Dolomiti di Brenta Val di Sole Val Rendena.

Trasy o różnym stopniu trudności 6 niebieskich, 8 czerwonych, 5 czarnych. Miłośnicy freestyle znajdą  snowpark. Naśnieżane jest ponad 95% stoków.

W odróżnieniu od parkingów w Madonna di Campiglio, parking w Pinzolo, a także przy gondoli Tulot jest bezpłatny.

Wybierając urlop narciarski w Modonna di Campiglio lub w okolicy, będziemy mieli dostęp do 150 km tras, co robi duże wrażenie. Ale czy te wszystkie trasy przejedziemy? Na siłę, tak. Jak nastawiamy się na zwiedzanie to również tak. Ale jak któryś raz z kolei jedziemy do danego ośrodka, to według nas można już zoptymalizować koszty. Między innymi wybierając nocleg w miejscu równie malowniczym a znacznie tańszym i dobierając odpowiedni skipass.