#
Skip to main content

Ćwiczenia w domu. Jak zacząć ćwiczyć w domu?

Autor: |
źródło: materiały partnera

Rok 2020 przyniósł spore zmiany w kontekście aktywności fizycznej. Siłownie oraz kluby fitness zostały w pewnych okresach zamknięte, utrudnione było także zwykłe wychodzenie na świeże powietrze, przykładowo aby pobiegać. Wiele wskazuje na to, że sytuacja ta utrzyma się jeszcze przez pewien czas. Dlatego by nie utracić dobrej kondycji i utrzymać swoją sylwetkę w formie, warto podjąć wysiłek fizyczny w domowym zaciszu.

Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu?

Nawet mała powierzchnia podłogi wystarczy do tego, aby zacząć ćwiczyć w domu. Na czym jednak opierać swoją aktywność, jeśli nie można korzystać z pomocy trenera personalnego lub profesjonalnych urządzeń do ćwiczeń? Przede wszystkim warto wykorzystywać liczne kanały poświęcone aktywności fizycznej, które można znaleźć w internecie. począwszy od kalenistyki w domu poprzez jogę do sportów walki. Tacy trenerzy online pokazują jak wykonywać poszczególne ćwiczenia, które z nich są najskuteczniejsze na konkretne partie ciała, jak oddychać itp. W gruncie rzeczy ćwiczenia mogą odbywać się na zasadzie lustrzanego odbicia, gdy wykonuje się ruchy tak samo jak wirtualny trener. By zmotywować się do aktywności można poprosić bliską sobie osobę, być może nawet domownika, o wspólny trening. Na samym początku dobrze zacząć od krótkich, by nie zrazić się do takiej formy spalania kalorii.

Ćwiczenia w domu można wykonywać również z aplikacjami mobilnymi. Wiele z nich umożliwia rozpoczęcie pewnych wyzwań, przykładowo 50 przysiadów każdego dnia. Z czasem ilość wykonywanych powtórzeń się zwiększa. Taka aktywność jest polecana szczególnie osobom, które chcą popracować nad konkretnymi partiami ciała.

W co natomiast się wyposażyć, aby zacząć ćwiczyć? Najważniejsza jest bez wątpienia mata, ponieważ pomaga na komfortowe wykonywanie wszelkich ćwiczeń w parterze. Do tego warto zainwestować w hantle. Takie dodatkowe obciążenie umożliwia zbudowanie mięśni. Obciążniki na kostki także mogą pomóc w tym zakresie.

Mając większy budżet można zainwestować w drabinkę gimnastycznąorbitrek angażujący mnóstwo mięśni podczas każdego treningu czy też stepper. Do takiej aktywności fizycznej, potrzebna jest jednak większa ilość miejsca.

Jak ćwiczyć, by schudnąć?

Ćwiczenia w domu zazwyczaj mają na celu utratę zbędnych kilogramów. Dlatego też powinny być wykonywane regularnie, aby uzyskiwać jak największy deficyt kaloryczny każdego dnia. Kluczowe jest również ich poprawne wykonywanie, trzymanie oddechu itp. Brak techniki może wpłynąć na to, że ćwiczeniami zaszkodzi się własnemu organizmowi.

Kolejna kwestia to natomiast dieta. To ona stanowi 70% sukcesu w zgubieniu kilogramów. Warto zatem chociaż część niezdrowych przekąsek zastąpić przede wszystkim warzywami, nie wystrzegając się jednocześnie owoców będących źródłem zdrowych i naturalnych cukrów.

Gdzie znaleźć inspiracje i akcesoria do ćwiczeń?

Motywacji do ćwiczeń w domowym zaciszu, można poszukiwać na serwisie poza-domem.pl. Dostępne są tam wartościowe informacje na temat tego typu aktywności fizycznej. Strona ta pomaga również na znalezienie akcesoriów, takich jak maty, hantle, stroje do ćwiczeń itp.