Skip to main content

Budowa kolei D3 w Zieleńcu idzie zgodnie z planem.

Autor: |
Budowa górnej stacji kolei D3 w Zieleńcu (foto: zieleniec.pl)
Budowa górnej stacji kolei D3 w Zieleńcu (foto: zieleniec.pl)

Na placu budowy 30 kolei w Zieleńcu prace trwają zgodnie z harmonogramem. W tej chwili wykonywane są prace na górnej stacji 4-osobowej kolei krzesełkowej polegające na montażu wyposażenia stacji.

Kolejny etap przewiduje montaż paneli na stacji dolnej oraz zbiornika. Kolej Tatralift TS-4 jest wyciągiem niewyprzęganym z liny, dla wygody narciarzy kolei wyposażona będzie w taśmę najazdową. Nowy wyciąg będzie uzupełnieniem działających od lat wyciągów talerzowych Diament 1 i Diament 2.

Kolej D3 będzie oddana do użytkowania już w najbliższym sezonie narciarskim (2020 / 2021).

Dane techniczne nowej kolei: 

  • długość po stoku ok – 400 m
  • średnie nachylenie stoku 16%
  • różnica wzniesień kolei 66 m
  • stacja napędowo-napinająca na górze
  • stacja przewojowa na dole
  • podpory trasowe szt. 6
  • krzesła 4 osobowe szt. 77
  • przepustowość 2400 osób /godz
  • prędkość jazdy 0- 1,8 m/sek
Budowa górnej stacji kolei D3 w Zieleńcu (foto: zieleniec.pl) Budowa górnej stacji kolei D3 w Zieleńcu (foto: zieleniec.pl)