Budowa kolei D3 w Zieleńcu idzie zgodnie z planem.
Autor:
Narty.pl/PB
|
Na placu budowy 30 kolei w Zieleńcu prace trwają zgodnie z harmonogramem. W tej chwili wykonywane są prace na górnej stacji 4-osobowej kolei krzesełkowej polegające na montażu wyposażenia stacji.
Kolejny etap przewiduje montaż paneli na stacji dolnej oraz zbiornika. Kolej Tatralift TS-4 jest wyciągiem niewyprzęganym z liny, dla wygody narciarzy kolei wyposażona będzie w taśmę najazdową. Nowy wyciąg będzie uzupełnieniem działających od lat wyciągów talerzowych Diament 1 i Diament 2.
Kolej D3 będzie oddana do użytkowania już w najbliższym sezonie narciarskim (2020 / 2021).
- Czytaj też: Narty w Zieleńcu
Dane techniczne nowej kolei:
- długość po stoku ok – 400 m
- średnie nachylenie stoku 16%
- różnica wzniesień kolei 66 m
- stacja napędowo-napinająca na górze
- stacja przewojowa na dole
- podpory trasowe szt. 6
- krzesła 4 osobowe szt. 77
- przepustowość 2400 osób /godz
- prędkość jazdy 0- 1,8 m/sek