#
Skip to main content

58 mln EUR na nowe koleje górskie w dolinie Brixental

Autor: |
Fleiding dolna stacja (foto: kitzbueheler-alpen.com)

Nowoczesność w nowym sezonie narciarskim

  • Nowa 10-miejscowa gondola Fleckalmbahn w Kirchberg,
  • nowa 8-miejscowa kolejka krzesełkowa w Fleiding w Westendorfie
  • "Telemix" wyciąg kombinowany (krzesło i gondola!) w Zinsberg w Brixen im Thale.

10-osobowe gondole Fleckalmbahn w Kirchberg

35 lat służby wystarczy - "stary" Fleckalmbahn musi ustąpić miejsca. Już od następnej zimy przestronne i wygodne 10 osobowe gondole będą przewozić narciarzy i amatorów górskich wędrówek w górę.

Nowy Fleckalmbahn biegnie na zupełnie nowej trasie, która jest znacznie bardziej osłonięta od wiatru. Szybkość podróżowania do 7 metrów na sekundę skraca czas podróży do zaledwie 9,7 minuty. Jednocześnie zdolność przewozowa wzrasta z 2 400 pasażerów na godzinę do około 2 590 pasażerów na godzinę.

Pasażerowie mogą oczekiwać nowych standardów komfortu: ergonomicznie ukształtowane pojedyncze fotele z pełną tapicerką skórzaną i ogrzewaniem fotela gwarantują komfort podróżowania. Bardzo szerokie drzwi przesuwne zapewniają dodatkowy komfort podczas wsiadania i wysiadania z gondoli. 

Fakty i dane liczbowe nowej 10-osobowej gondoli "Fleckalmbahn

  • Wyposażenie: pojedyncze siedzenia skórzane, siedzenia ogrzewane
  • Przepustowość: 2.590 osób na godzinę
  • Prędkość: 7,0 metrów na sekundę
  • Czas podróży: ok. 9,7 minuty
  • Długość robocza: 4 071 metrów
  • Koszt inwestycji: 27,5 mln euro

 

Z nowym Fleidingbahnem do najwyższego punktu SkiWelt

8-miejscowy wyciąg krzesełkowy z podgrzewanymi siedzeniami i osłonami 

 

Trochę historii: prawdopodobnie najstarszy 3-miejscowy wyciąg krzesełkowy w całym SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental, Fleidinglift w Westendorfie! W ostatnich dekadach dobrze służył i każdego roku przewoził tysiące narciarzy. Teraz to już historia! A gdzie kończy się historia, zaczyna się nowy, ekscytujący rozdział.

Już od nadchodzącego sezonu zimowego teren narciarski w Westendorfie zacznie funkcjonować z nową, ultranowoczesną 8-miejscową kolejką krzesełkową. W ten sposób zostanie jednocześnie zatkane jedeno z ostatnich wąskich gardeł w całym SkiWelt. Oprócz nieznacznie dostosowanej trasy, która pozwoli na zwiększenie długości Fleidinglift z około 1 086 m do ponad 1 539 m, zdolność przewozowa zwiększy się również z 1 800 osób na godzinę do 2 730 osób na godzinę. Dzięki prędkości do 6 m/s, nowy system jest obecnie jednym z najszybszych na rynku. Skraca to czas podróży dla narciarzy z niespełna 10 minut na przejazd, do zaledwie 4,82 minuty.

Pierwszy wyciąg kombinowany w Alpach Kitzbühelskich oddany do użytku w Zinsbergu

8-osobowa kolejka krzesełkowa i 10-osobowa gondola w jednym!

Nie ma mowy, nie ma mowy! To właśnie powiedzieli sobie projektanci nowego Zinsbergbahn w Brixen im Thale (SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental). Po 32 latach, kiedy to teren narciarski stale się rozrastał i wzrastały wymagania narciarzy, nadszedł czas, aby "stara" 4-miejscowa kolejka krzesełkowa przeszła na emeryturę. Wyciąg, znany również jako "Bańka", była w tym czasie pierwszym wyciągiem krzesełkowym z pokrywą - w całej Europie.

Łatwa trasa Zinsberg (nr 3) jest szczególnie popularna wśród szkółek narciarskich w regionie. Nowe 10-osobowe gondole oferują znacznie większy komfort i bezpieczeństwo, szczególnie dla szkółek narciarskich. "Teraz instruktorzy narciarstwa mogą połączyć wszystkie dzieci z kursu narciarskiego w jedną gondolę". Jest to nie tylko bezpieczniejsze, ale przede wszystkim bardziej komfortowe i wydajne", mówi dyrektor zarządzający Bergbahn Rudi Köck. 

Połączenie gondoli z nowymi 8-miejscowymi fotelami Zinsbergbahn przynosi znacznie większy komfort wszystkim narciarzom. Nie tylko czas oczekiwania w kolejce przy wyciągu jest znacznie krótszy, ale przede wszystkim ogrzewanie fotela i ochrona przed warunkami atmosferycznymi sprawiają, że wjazd jest komfortowy. Nowa kolej przewiezie do 3 400 osób na godzinę. 

Fakty i liczby Zinsberg

  • Rodzaj: wyciąg  kombinowany (Telemix) składająca się z 8-osobowego krzesła i 10-osobowej gondoli
  • Wyposażenie: siedzenia skórzane, siedzenia ogrzewane i osłony ochronne na krzesełkach
  • Przepustowośc: do 3 400 osób na godzinę
  • Prędkość: 6,0 metrów na sekundę
  • Producent: Doppelmayr
  • Wysokość stacji górskiej: 1 667 metrów nad poziomem morza
  • Koszt: 15,5 mln euro