Francja - bezpieczna rezerwacja apartamentów wakacyjnych
Miesiąc temu pojawił się na narty.pl artykuł poruszający temat wczesnych rezerwacji apartamentów we Francji. Pisaliśmy o nowych, wprowadzonych przed sezonem zimowym 2020 2021 zasadach zwrotu zaliczek w przypadku odwołania wyjazdu w związku z pandemią.
Uzyskaliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
- Czy wczesna rezerwacja jest bezpieczna?
- Czy dostanę zwrot w wypadku kwarantanny?
- Czy dostanę zwrot gdy zostaną zamknięte granice?
- Co stanie się z moją zaliczką gdy "wynik mojego testu COVID będzie pozytywny?
Artykułem - Francja wprowadza bardzo atrakcyjne warunki anulacji rezerwacji w hotelach i apartamentach - wywołaliśmy sporo komentarzy w mediach społecznościowych, wiele osób z nieufnością podeszło do nowych zasad, powołując się (w większości pewnie słusznie) na sytuację które miały miejsce po marcowym lockdownie. Pamiętacie co działo się w drugiej połowie marca. Linie telefoniczne czerwieniały z przeciążenia a skrzynki mailowe operatorów, biur podróży zapychane były mailami klientów usiłujących odzyskać wpłaty za wyjazdy, które nie mogły się odbyć.
Dziś sytuacja jest zupełnie inna, ośrodki narciarskie we Francji i duże firmy zajmujące się we Francji wynajmem apartamentów przygotowały specjalne procedury, które bardzo precyzyjnie opisują zasady zachowania na stokach, zasady bezpieczeństwa w apartamentach podczas checkinu i checkoutu i co dziś, przed sezonem, najważniejsze – zasady bezpiecznej dla klienta rezerwacji.
Wysłaliśmy do największych operatorów apartamentów wakacyjnych we Francji maile z czterema pytaniami.
Dziś prezentujemy odpowiedź z PIERRE & VACANCES - CENTER PARCS GROUP
1. Czy zasady anulowania rezerwacji wprowadzone przez Waszą firmę mają zastosowanie do polskich klientów?
Tak, nasze zasady i warunki sprzedaży dotyczą wszystkich klientów Pierre & Vacances.
2. Jak dokonać rezerwacji, aby skorzystać z refundacji.
Nasze działania w zakresie reasekuracji, po kryzysie zdrowotnym, obejmują bardziej elastyczne warunki rezerwacji, dostępne na stronie internetowej Pierre & Vacances dla wszystkich rezerwacji.
Elastyczna oferta: 1€ zaliczka do zapłacenia w momencie rezerwacji-Anulowanie i modyfikacja bez opłat do 30 dni przed przyjazdem.
W przypadku przyczyn związanych z Covid: odwołanie i zwrot pieniędzy nawet w dniu wyjazdu.
Ponadto chciałbym zwrócić państwa uwagę na fakt, że oferta Pierre & Vacances jest w pełni dostosowana do zaleceń rządu:
- Wzmocnione środki higieny i ochrony, aby zagwarantować urlopowiczom i naszym pracownikom wysoki poziom bezpieczeństwa we wszystkich swoich domach. Ta karta Sécurité+ została certyfikowana przez Hygiacare Conseil, niezależną organizację posiadającą doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa zdrowotnego.
- Prywatne apartamenty z w pełni wyposażoną kuchnią na wakacje w pełnej autonomii i intymności.
W ten sposób nasze zespoły wdrożyły te środki, aby zagwarantować ofertę à la carte, adekwatną do kontekstu zdrowotnego i usług, które można zarezerwować przed pobytem, po preferencyjnych stawkach (oszczędzając czas i spokój po przyjeździe).
3. Czy wprowadzone przez Waszą firmę zasady anulowania rezerwacji przewidują zwrot pieniędzy w przypadku, gdy klient nie może opuścić Polski z powodu ograniczeń w podróży nałożonych przez polski rząd?
W przypadku przyczyn związanych z Covidem możliwe jest anulowanie rezerwacji i uzyskanie zwrotu pieniędzy nawet w dniu wyjazdu.
4. Czy polityka zwrotów w Waszej firmie obejmuje zwroty w przypadku, gdy klient będzie na kwarantannie w Polsce, skierowany przez polskiego lekarza?
W tym konkretnym przypadku zapraszam do zapoznania się z (w języku francuskim - tłumaczenie dostępne poniżej) tym linkiem: podaje on, że wczasowicze mogą bezpłatnie zmienić rezerwację lub skorzystać z refundacji, niezależnie od wybranej oferty przy rezerwacji (elastyczna lub nieelastyczna) w kilku sytuacjach związanych z Covidem, w tym skierowanie na kwarantannę przez lekarza (prośba ta może być złożona najwcześniej 30 dni przed dniem wyjazdu).
Tłumaczenie wyjaśnień: (oryginalny tekst w języku francuskim)
Chciałbym zarezerwować pobyt w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Jakie są warunki anulowania i zmiany, jeśli znajdę się w sytuacji związanej z Covidem?
Możesz bezpłatnie zmodyfikować swoją rezerwację (jeśli ta nowa rezerwacja jest na kwotę mniejszą niż początkowy pobyt, różnica zostanie zwrócona) lub skorzystać ze zwrotu całej wpłaconej kwoty (zakwaterowanie i wszelkie dodatkowe usługi łącznie z karnetami narciarskimi i sprzętem narciarskim), niezależnie od wybranego rodzaju rezerwacji (Elastyczna lub nie Elastyczna), gdy zajdzie jedna z poniżej opisanych sytuacji związanych z Covid-19:
1. Twoja miejsce zamieszkania lub miejscowość docelowa będzie zamknięta w czasie trwania Twojej rezerwacji (Twojego pobytu) lub znajdzie się w „zone d'Alerte maximale”.
2. Rządowe ograniczenia w podróżowaniu uniemożliwiają podróżowanie do miejsca zamieszkania lub miejsca wakacji z powodu:
- zamknięcia miejsca zamieszkania lub miejscowości docelowej (w której miałeś spędzić wakacje)
- zamknięcie granicy między krajem pochodzenia a krajem przeznaczenia
- nałożeniu kwarantanny, której należy przestrzegać w przypadku urlopowiczów podróżujących do regionu docelowego
- zalecenia rządu twojego kraju zakazującego „zbędnych” podróży do regionu docelowego. Więcej informacji z Ministerstwa Spraw Zagranicznych można znaleźć na stronie www.diplomatie.gouv.fr oraz w Ministerstwie Solidarności i Zdrowia solidarites-sante.gouv.fr
3. Ty lub osoba podróżująca ma pozytywny wynik testu Covid-19 RT-PCR i musi przeprowadzić kwarantannę na czas swojego pobytu. Zostaniesz poproszony o medyczny dowód swojego testu.
4. Zostałeś skierowany na kwarantanne. Zostaniesz poproszony o medyczny dowód swojego testu.
Wniosek musi zostać złożony najwcześniej 30 dni przed datą wyjazdu.
Przykładowe ceny w rezydencjach należących do Pierre et Vacances można sprawdzić tu: