Skip to main content

Szlaki piesze

Mapa tras

°C   -

Ciśnienie: hPa, Opad: mm Dane dostarcza yr.no Norwegian Meteorological Institute and NRK

Litwinka - Grapa
Zagóra 200
34-532 Czarna Góra
Polska
    Noclegi
    Booking.com

Informacje o ośrodku: Litwinowa Grapa - Czarna Góra 903 m n.p.m.(jedyny wyciąg na prawym brzegu rzeki Białki). Do dyspozycji narciarzy został oddany 4-osobowy wyciąg krzesełkowy. Wynosi on narciarzy na górę w ciągu kilku minut. W tej podróży w pogodne dni towarzyszyć odwiedzającym będą wspaniałe widoki Tatr, a wieczorami zapierające dech zachody Słońca znikającego za Babią Górą. Oprócz krzesełka ośrodek posiada również na wyposażeniu wyciągi orczykowe. Parkingi Przy stacji znajdują sią dwa parkingi.

• Mały (na 50 samochodów) mieszczący się przy stacji górnej - ten parking polecany klientom z pojazdami o napędzie na 4 koła
    • Duży - główny parking - przy stacji dolnej - mieszczący okolo 250 samochodów.

Dojazd do parkingu dolnego wiedzie z drogi łączącej Trybsz z Czarną Górą, kilkusetmetrową drogą, zawsze odśnieżoną i utrzymaną - nie powinien więc stanowić problemów dla żadnego z aut.Oba parkingi są bezpłatne. Gastronomia Na terenie stacji znajduje się kilka miejsc, gdzie można zjeść ciepły posiłek. Do dyspozycji oddane zostały dwie karczmy. W menu znaleźć można dania barowe i dania kuchni regionalnej. Dojazd:Z Kierunku Krakowa przez Nowy Targ

1. Z Nowego Targu jedź Aleją Tysiąclecia na wschód w stronę Krościenka i Nowego Sącza
    2. Za miastem na Rondzie Jana Pawła II skręć w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej
    3. Jedź główna drogą około 4 km, przejedź przez Gronków a następnie Groń
    4. Za Groniem skręć w lewo, w stronę Nowej Białej i jedź aż miniesz most na rzece Białka i dojedziesz do Trybsza
    5. W Trybszu Skręć w prawo i jedź prosto aż dojedziesz do Czarnej Góry
    6. Zobaczysz drogowskaz, przy nim skręć w prawo i jedź polną, ale w zimie łatwo przejezdną drogą, aż dojedziesz do dolnej stacji naszego wyciągu.

Z Krościenka i z kierunku Nowego Sącza

1. Kieruj się w Stronę Nowego Targu
    2. Na rondzie Jana Pawła II skręć w Kierunku Bukowiny Tatrzańskiej
    3. Jedź Główna Droga około 4 km, przejedź przez Gronków a następnie Groń
    5. W Trybszu Skręć w prawo i jedź prosto aż dojedziesz do Czarnej Góry
    7. Inna Droga: przy dobrych warunkach drogowych możesz jechać przez Krośnicę, Nidzicę, Łapsze

Z Zakopanego i okolic

1. Kieruj się w stronę Nowego Targu i Krakowa
    2. Po około 4 kilometrach w Poroninie skręć w w prawo w stronę Bukowiny Tatrzańskiej
    3. W Bukowinie Tatrzańskiej skręć na rondzie w lewo, w stronę Białki Tatrzańskiej i Nowego Targu
    4. Jedź w dół, aż do kolejnego ronda nie zwracając uwagi na nieciekawe wyciągi :) Uważaj, za kościołem będzie stromo w dół
    5. Na dole na rondzie skręć w prawo na most
    6. Tuż za mostem skręć w lewo w ulicę Nadwodnią
    7. Potem skręć w prawo w Sołtystwo (nie rozglądaj się tylko jedź :)
    8. Kontynuuj wzdłuż Zagóry - podczas dużych opadów śniegu może tu być wąsko i slisko.
    9. Wjedź aż na szczyt wzniesienia, niedaleko za nim w lewo jest droga do naszej stacji. Uwaga - tą droga jedź jeśli masz napęd 4x4, jesli nie - jedź dalej prosto w dół w strone Trybsza,
    10. Pod koniec Czarnej Góry przy drogowskazie skręć w lewo i jedź polną, ale w zimie łatwo przejezdną drogą, aż dojedziesz do dolnej stacji naszego wyciągu. narciarzy na górę w ciągu kilku minut. W tej podróży w pogodne dni towarzyszyć Wam będą wspaniałe widoki Tatr, a wieczorami zapierające dech zachody Słońca znikającego za Babią Górą.